ساختمان شهرداری مرکزی کرج نورپردازی شد/استفاده از جدید ترین تجهیزات نوری

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از اجرای عملیات نورپردازی در نمای بصری ساختمان شهرداری مرکز خبر داد و افزود: این عملیات با استفاده از جدید ترین تجهیزات نوری اجرا شده است.

الهام باقری در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به اهمیت نورپردازی در سطح شهر و با بیان اینکه نور اولین عامل درک بلاواسطه دنیاست، اظهار داشت: نورپردازی در معماری از آن جهت حائز اهمیت است که در وحله اول ویژگی های بصری را ممکن می کند و تحقق این مهم کمک شایانی به زیبایی های بصری شهر، آرامش روانی شهروندان و اهمیت بخشیدن به نماهای شهری می کند.

این مسئول با بیان اینکه درک بیننده از سایه روشن، بافت رنگ و بسیاری از عناصر تشکیل دهنده دیگر وابسته به نور است، تغییر در هر یک از ویژگی های نور را در ایجاد جلوه های بصری متفاوت، مهم ارزیابی کرد و گفت: تحقق این مهم ادراک ما از فضا را نیز متحول می کند.

وی در تشریح نورپردازی در ساختمان شهرداری مرکز گفت: با توجه به اهمیت این نهاد در شهر، نورپردازی ساختمان شهرداری با جدید ترین تجهیزات نوری تزئیین شده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج اضافه کرد: این عملیات اولین نورپردازی در کرج به شمار می رود که انعکاسی با قابلیت تولید 16 میلیون رنگ داشته و از طریق سیستم کنترل از راه دور با گواهی ثبت اختراع تجهیزات فنی روشنایی که نشان از بکار گیری توان داخلی است رنگ های آن تغییر می کند.

باقری با اشاره به اینکه این پروژه با همکاری معاونت فنی عمرانی شهرداری کرج و امور پشتیبانی شهرداری کرج به اتمام رسیده است، گفت: پروژه نورپردازی ساختمان شهرداری با نصب هشت هزار متر کابل و تعداد دو هزار و 50 عدد  والواشر  و در مدت زمان یک سال به طول انجامید.

این مسئول در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از همکاری مسئولان ذیربط در اتمام پروژه مذکور، اعلام کرد: این پروژه همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و با دستور شهردار به بهره برداری رسید.