پرگو

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: حذف اغتشاشات بصری موجود در نماهای ساختمانی نیازمند ایجاد سازوکار قانونی برای کنترل نماها است.

احدالله احمدی پرگو در گفت وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: با ساماندهی وضعیت نماهای ساختمانی، در کنار جلوگیری از بی نظمی‌های دیداری، شاهد هویت بخشی به سیمای شهری خواهیم بود.

وی افزود: برای تحقق اهداف مذکور، تشکیل کمیته نمای مناطق در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج قرار گرفته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: این کمیته با هدف کنترل و هدایت طرح کلیه نماهای ساختمانی در سطح شهر تشکیل شده که در نهایت منجر به حفظ و صیانت از هویت معماری ایرانی – اسلامی در سطح شهر و ارتقای کیفیت بصری شهر می شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار تشکیل این کمیته، دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری نیز صادر شده که طبق این دستورالعمل ساختمان‌های شهر به ساختمان‌های عادی، با اهمیت و شاخص تقسیم بندی شده است.

پرگو ابراز کرد: ساختمان‌های عادی و با اهمیت در کمیته نمای مرکز و کمیته نمای مناطق و ساختمان‌های شاخص در کمیته کیفی سیما و منظر استان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: براین اساس  برای نظارت بر نماهای ساختمانی کرج دو چک لیست شامل چک لیست کنترل نماهای ساختمانی عادی و با اهمیت و چک لیست کنترل نمای بناهای شاخص در این معاونت تدوین شده است.

این مسئول: با توجه به اجرایی شدن فرایند کنترل نماهای ساختمانی، مناطق 10 گانه شهرداری موظف به اخذ تعهد محضری از کلیه پلاک های متقاضی صدور پروانه ساختمانی برای ارائه مدارک به منظور بررسی و کنترل نما در کمیته های تخصصی هستند.

وی گفت: علاوه بر این، صدور پایان کار ساختمانی هم به اجرای نمای مصوب کمیته های مربوطه منوط شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =