• ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 71388
منطقه 6-کاشت درخت

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج از کاشت ۲۵۰ اصله درخت، خبر داد.

محمدرضا فکورزاده در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: این طرح در جهت افزایش سبزینگی و ایجاد تنوع در چشم انداز طبیعی معابر و به منظور تامین زیبایی و سایه اندازی در پیاده راه، ایجاد تعادل و توازن بین سیمای طبیعی و کالبد مصنوعی شهر اجرا شد.

وی با اشاره به نقش درخت در سلامت شهروندان و طراوت اجتماعی افزود:  توسعه و افزایش سرانه فضای سبز به عنوان نیاز ضروری و یکی از مهمترین اولویت ها در دستور کار منطقه قرار دارد.

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج ایجاد، احیاء، حفظ و گسترش فضای سبز را از وظایف شهرداری ها برشمرد و بیان کرد: از هیج کوششی جهت گسترش فضای سبز و جلب رضایت شهروندان دریغ نخواهیم کرد ولی نباید از نقش شهروندان در تحقق هرچه بیشتر این امر غافل شد.

فکورزاده تصریح کرد: فضای سبز علاوه بر اینکه به زیبایی شهرها می‌افزاید باعث افزایش کیفیت زندگی، کاهش آلاینده‌های محیط زیستی ، افزایش نشاط و شادابی می شود.

وی با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه فضای سبز در سطح منطقه بیان کرد: بالغ بر ۱۵۰ اصله درخت زیتون در بلوار جدید الاحداث شهدای اصناف کاشته شد.

فکورزاده همچنین به کاشت ۱۰۰ اصله درخت زبان گنجشک در پارک در حال احداث البرز اشاره  کرد و افزود: مهمترین وظیفه پارک های شهری، ایجاد بستری فراغتی بوده که باعث افزایش تعاملات اجتماعی و بهبود سلامت فیزیکی و روانی جامعه از طریق افزایش تماس بیشتر شهروندان با طبیعت می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =