• ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
  • کد خبر: 71403
صلواتیان سازمان قطارشهری

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: از آغاز فعالیت شورای پنجم تا کنون پیشرفت فیزیکی فاز یک به ۳۷.۴ رسیده که در بازه زمانی کمتر از دو سال امیدوار کننده است.

علی اصغر صلواتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به عملکرد شوراهای قبلی در تکمیل پروژه قطار شهری به عنوان مهمترین پروژه کلانشهر کرج،اظهار کرد: تا قبل از روی کارآمدن شورای پنجم، پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۱.۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت شورای پنجم تا کنون پیشرفت فیزیکی فاز یک به ۳۷.۴ رسیده که در بازه زمانی کمتر از دو سال امیدوار کننده است.

وی با اشاره به مهمترین فاز این پروژه توضیح داد: فاز یک پروژه قطار شهری کرج به طول ۱۵ کیلومتر، ۱۴ ایستگاه دارد که از میدان دانشگاه خوارزمی آغاز و تا میدان شهید سلطانی ادامه دارد.

وی ابراز کرد: از آغاز شورای پنجم تا کنون، حدود ۱۹۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده که ۹۳ میلیارد تومان آن به پیمانکارپرداخت شده است.

این مسئول با ابراز رضایت از سرعت تکمیل متروی کرج خاطر نشان کرد: اگر طی بیش از یک دهه گذشته پروژه قطار شهری با سرعت یک سال و نیم اخیر تکمیل می‌شد، سالها از افتتاح این پروژه گذشته بود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای بخشی از این پروژه گفت: برای راه اندازی یک سوم این پروژه (مابین ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی)، به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

صلواتی اضافه کرد: پیش بینی این است طی و سال آینده این اعتبار از طریق اوراق مشارکت، تهاتر و اعتبارات دولتی و منابع شهرداری تامین شود.

وی توضیح داد: اگر روند تکمیل قطار شهری با همین سرعت پیش برود، تا پایان شورای پنجم ایستگاههای ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی با دو رام قطار به بهره برداری می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =