نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده

سخنگوی شورای شهر کرج گفت: شعار انسان محوری در مدیریت شهری تحقق نیافته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو در نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده که در سالن کنفرانس سازمان عمران شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مشکلات کرج نیازمند بهره گیری از نظرات تخصصی افرادی هستیم که شناخت دقیقی از خیابان‌ها، پروژه‌های در حال اجرا و به طور کلی نیازهای شهر و شهروندان داشته باشند.

وی ادامه داد: تا زمانی‌که مدیران در سطح شهر حضور پیدا نکنند و از نزدیک با نیازها و دغدغه های شهروندان آشنا نشوند، مشکل عابرین پیاده و بسیاری از مسائل دیگر حل نشده باقی می‌ماند.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان در اداره شهر افزود: باید اداره برخی امور شهر را به خود شهروندان بسپاریم و اجازه دهیم آنها در تصمیم گیری‌های مهم در کنار مدیران شهری باشند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بدون شک این مشارکت نتایج مطلوبی برای شهر به دنبال دارد و سطح رضایت عمومی از مدیریت شهری را بالا می برد.

خستو در ادامه با اشاره به اینکه شعار انسان محوری باید در مدیریت شهری حاکم باشد، ابراز کرد: متاسفانه تا کنون در مسیر درست تحقق این شعار قرار نگرفته ایم و این ضعف برای شهر و شهروندان هزینه داشته است.

رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با بیان نامناسب بودن وضعیت پیاده روهای شهر گفت: در گذر از اغلب  پیاده روهای شهر نه  تنها افراد کم توان بلکه افراد عادی نیز مشکل دارند.

وی اظهار کرد: در بسیاری از پیاده روهای کرج مسیر هدایت نابینایان به خیابان ختم  شده، مسیرعابر پیاده به تیر برق رسیده و به طور کلی موانع زیادی در پیاده‌روها وجود دارد که مدیران شهری از آنها بی خبرند.

این مسئول خاطر نشان کرد: وقتی برنامه های موزون منطبق با مبانی انسانی اندیشیده شود، شهر و در پس آن مدیریت شهری رشد خواهد  داشت.

وی گفت: تا زمانی‌که در مدیریت شهری  انسان محوری در اولویت قرار نگیرد دستاوردهای مدیران چندان نتیجه بخش نخواهد بود.

عضو شورای شهر کرج گفت: از آنجایی که یکی از رویکردهای اولویت دار شورای پنجم رویکرد انسان محوری است، موضوع مناسب سازی فضاهای شهری اعم از معابر، پیاده راه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، اماکن عمومی در اولویت جدی قرار داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =