احمد خیری

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود.

احمد خیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به میزان زباله تولیدی شهروندان اظهار کرد: روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله  در استان تولید و به مرکز دفن زباله حلقه دره منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز حلقه دره تنها مرکز دفن زباله استان است و از سالیان گذشته تا کنون زباله‌های تولیدی شهروندان را در خود جای می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه امکان انتقال این مرکز به مکانی دیگر وجود ندارد، ابراز کرد: برخی شهروندان از بوی بد و سایر مشکلاتی که این مرکز برای آنان ایجاد کرده گلایه دارند ولی واقعیت این است امکان انتقال این مرکز به مکانی دیگر وجود ندارد چون این کار مشکلات زیست محیطی زیادی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال احداث مرکز دفن دیگری در کرج هستیم، توضیح داد: فاز مطالعاتی، طراحی و نقشه کشی این مرکز توسط اساتید و کارشناسان صورت گرفته و با تخصیص اعتبار مناسب امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی مرکز دوم دفن زباله کرج آغاز شود.

خیری با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان برای کاهش میزان زباله‌های‌تر تولیدی ادامه داد: روزانه ۲۵۰ متر مکعب شیرابه در مرکز دفن زباله حلقه دره تولید می‌شود که برای کاهش آن نیازمند تعامل و همکاری شهروندان هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: اگر شهروندان زباله‌های‌تر و خشک خود را به خوبی جدا کنند و در زمان ریختن پسماندهای‌تر در سطل زباله رطوبت آنها را تا حد امکان بگیرند، میزان شیرابه‌های تولیدی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش برای کاهش میزان زباله‌هایی که در مرکز حلقه دره دفن می‌شود، اظهار کرد: با توسعه کارخانه کمپوست می‌توانیم تناژ دفن زباله در این مرکز را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

خیری گفت: دفن زباله اثرات مخرب زیست محیطی زیادی دارد و مدیریت شهری با تخصیص اعتبار مناسب، عزم خود را برای توسعه فازهای بعدی کارخانه تولید کمپوست از زباله های تولیدی جزم کرده تا شاهد کاهش میزان دفن زباله در کرج باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =