• ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
  • کد خبر: 71563
پایش منطقه6

در حالی که مدیریت منطقه ۶ شهرداری کرج این منطقه را یکی از مناطق پرتلفات از حیث ترافیکی و تصادفات عنوان کرد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری این کلانشهر خواستار ارایه لیست نقاط حادثه خیز به منظور بررسی و رفع معضلات مربوط به آن شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در جلسه پایش پروژه های عمرانی منطقه ۶ شهرداری کرج که عصر امروز به دبیری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج و با حضور معاونان و مدیران مجموعه مدیریت شهری در دفتر مدیریت منطقه برگزار شد، ضمن رصد پروژه های عمرانی، مباحثی در خصوص روش های رفع موانع و تسریع در پیشرفت اجرای طرح ها مطرح شد. 

همچنین مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج از بالا بودن تلفات حوادث رانندگی در این منطقه از شهر گفت و خواهان توجه مسئولان به این مسئله شد.
 
محمدرضا فکورزاده؛ تصریح کرد: بالاترین تلفات رانندگی و تصادفات منجر به فوت در این منطقه رخ می دهد که ضروری است با شناسایی علل موضوع، نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
 
وی، از جمله دلایل این امر را مشکلات زیادی در زمینه روشنایی معابر عنوان و بیان کرد: هم اکنون بلوار خوارزمی و ادامه بلوار شهید باهنر مقابل شهرک یاس فاقد روشنایی هستند که تجهیز این بلوارها به امکانات روشنایی از ضرورت های ترافیکی منطقه به شمار می آید. 


فکورزاده از دیگر معضلات بزرگ سال جاری در منطقه را موضوع آب های سطحی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد منازل مسکونی در شاهین ویلا درگیر موضوع آب های سطحی هستند به نحوی که آب با در خانه های آنان همسطح شده و مشکلات بسیاری را برایشان به ارمغان آورده است.
 

کشته شدن یک فرد هم در اثر تصادف قابل پذیرش نیست

احمد ناصربخت دبیر جلسه و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج، در پاسخ به موضوع بالا بودن تلفات رانندگی در منطقه، با تاکید بر اینکه حتی کشته شدن یک فرد هم در اثر تصادف قابل پذیرش نیست، گفت: تا پیش از رفع معضلات ترافیکی و عمرانی احتمالی که موجب بروز چنین رخدادهایی شده، مدیریت منطقه موظف است نسبت به پیگیری روشنایی معابر از طریق همکاری با اداره برق و نیز اصلاح پوشش فضای سبز گذرگاه ها اقدام عاجل نماید.
 
محمدرضا احمدی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج نیز با بیان اینکه طی تعاملاتی با پلیس راهور معبرهای حادثه خیز شهر مشخص شده، اضافه کرد: اگر بتوانیم نقاط حادثه خیز را به طور دقیق شناسایی کنیم، می توانیم با سرعت بیشتری نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.
 
مدیر منطقه در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به اینکه منطقه ۶  از جهت وجود معضلات زیرساختی و تنوع آسیب های اجتماعی، قابل مقایسه با سایر مناطق شهری کرج نیست، خاطرنشان کرد: از جمله نیازهای ضروری منطقه آسفالت معابر است که با مشکلات متعددی در این زمینه روبه رو هستیم.
 
فکورزاده گفت: تنها برای روکش آسفالت سطوح مورد نیاز، به حدود ۲۴ میلیارد تومان آسفالت نیاز داریم.
 
وی تاکید کرد: تنها در معبر گلدشت که از معابر پرتردد ما به شمار می آید، ۹۰ درصد مسیر فاقد آسفالت بوده و خاکی است. این در حالی است که معبر مذکور از جدول نیز محروم است. علاوه بر این نبود ورودی و خروجی مناسب برای و افزایش بی سابقه تردد خودروها در این مسیر به معضلی برای منطقه تبدیل شده است.
 
بازسازی نهر دلمبر، وضعیت تملک ارضی مورد نیاز برای اجرای پروژه های عمرانی، اولویت بندی طرح های عمرانی و نیز بررسی موضوعات درآمدی و بودجه منطقه از دیگر مباحثی بود که در این نشست عنوان و مقرر شد به سرعت توسط مسئولان مربوطه بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =