یساولی

رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۰۰ مورد حریق علفزار توسط نیروهای آتشنشانی اطفاء شده است.

محمد یساوولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۵۰۰ مورد آتش سوزی توسط نیروهای آتشنشانی کرج اطفاء شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: بیشتر این آتش سوزی‌ها به خاطر اهمال مردم به ویژه صاحبان مزارع و باغات کشاورزی رخ می‌دهد چون اغلب کشاورزان به بهانه سوزاندن بقای علوفه ها و یا دفع آفات اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند و بعد کنترل آن از دستشان خارج می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وقوع رعد و برق در چند روز گذشته توضیح داد: مردم به ویژه جوامع محلی بعد از این رعد و برق‌ها برای برداشت قارچ کوهی به ارتفاعات استان می‌روند که همین امر باعث بروز برخی حوادث می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: در زمان وقوع رعد و برق مردم باید در اماکن امن قرار بگیرند و از تیرهای چراغ برق و حریم کابل برق فشارقوی فاصله بگیرند.

رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به آغاز فصل سفرهای تابستانی گفت: مسافران باید از توقف و چادر زدن در کنار رودخانه ها به ویژه در زمان بارندگی خودداری کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =