• ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر: 71717
پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با هدف حفظ و نشر فرهنگ اقوام ایرانی طرح فضاسازی سبک زندگی و معماری اقوام از شمال تا جنوب ایران در پارک ایران کوچک اجرا خواهد شد.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز گفت:  پارک ایران کوچک با مساحتی حدود ۷ هکتار واقع در اراضی باغات فاتح در همجواری بلوار جمهوری و خیابان کسری قرار گرفته و با وام‌گیری از نام این پارک و در پی طراحی فضایی که بتوان هویت ایرانی را به نمایش گذاشت میزبان فضاسازی فرهنگ ۳۱ استان کشور خواهد بود.

وی افزود: ۳/۱ هکتار از این مساحت برای اجرای باغ اقوام ایرانی در نظر گرفته شده و مطابق نقشه ایران از شمال تا جنوب هویت و بافت قومی و فرهنگی اقوام ایران را به نمایش در خواهد آورد.

به گفته بضاعتی پور احداث طرح هایی همچون روستای خزری،  ترکمن، کندوان، آذربایجان، اورامان کردستان، بخشی از بافت ابیانه، ارگ بم و بافت مسکونی عشایر خوزستان از جمله فضای طراحی شده است که بخشی از آن اجرا و سایر طرح ها نیز به اجرا در خواهند آمد.

وی ادامه داد: احداث اماکنی همچون بازارچه دائمی سنتی، فضاهای خدماتی مطابق دوره های تاریخی گذشته، رستوران سنتی نیز از جمله بخش های پیش بینی شده در پارک ایران کوچک است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تا کنون نزدیک به پنج میلیارد تومان برای این پارک هزینه شده و پیش بینی شده تا پایان سال ۹۰ درصد این پروژه به اتمام برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =