یگانی

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج گفت: چهارشنبه هر هفته کتابخانه سیار در یکی از مکانهای پرتردد منطقه مستقر می‌شود.

آرش یگانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بنا شده روزهای چهارشنبه هر هفته ایستگاه کتابخوانی در یکی از محلات، پارک‌ها و مکان‌های پررفت و آمد منطقه برپا شود.

وی ادامه داد: از طریق این کتابخانه سیار علاقه مندان می‌توانند به ۴۰۰ تا ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف عمومی، اجتماعی، سیاسی، ادبیات و کودکان دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به بخش جنبی این کتابخانه توضیح داد: در کنار این کتابخانه کارگاه نقاشی کودکان نیز برگزار می‌شود تا هم فرهنگ دوستی با کتاب در میان نسل جدید نهادینه شود و هم  والدین فرصت مطالعه پیدا کنند.

وی افزود: برای تشویق کودکان به مطالعه به بهترین نقاشی با موضوع کتابخوانی جوایزی اهدا می‌شود..

یگانی ابراز کرد: با توجه به اینکه ممکن است در مدت استقرار این کتابخانه علاقه مندان نتوانند تمام کتاب امانت گرفته را مطالعه کنند، امکان این فراهم شده که فرد کتاب مورد نظر خود را به خانه ببرد و بعد از مطالعه دوباره بازگرداند.

این مسئول توضیح داد: در نظر داریم از شهروندان دعوت کنیم که کتاب‌های اضافی خانه خود را به کتابخانه سیار منطقه هدیه دهند تا منابع مطالعه آن پربارتر شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج با اشاره به زمان استقرار این کتابخانه سیار گفت:  این کتابخانه سیار چهارشنبه هر هفته از سالعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در یکی از مکانهای پرتردد منطقه مستقر شد و میزبان کتابدوستان است.

یگانی با اشاره به هدف راه اندازی این کتابخانه گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه نباید به برگزاری جسله و سخنرانی در ایام خاصی از سال بسنده کنیم بلکه باید در این حوزه به صورت عملی وارد میدان شده تا مردم با یار مهربان آشتی کنند.

وی افزود: اگر استقبال عمومی از کتابخانه سیار منطقه خوب باشد، با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برای دریافت منابع جدید مطالعه تفاهم نامه ای منعقد خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =