کمالی زاده

شهردار کرج گفت: مدیران مناطق باید به دنبال کسب درآمد پایدار و جذب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف شهری باشند تا بتوانند به مطالبات به حق شهروندان پاسخ دهند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در دهمین جلسه پایش درآمد، هزینه و پروژه‌های عمرانی شهرداری کرج که به میزبانی منطقه۱۲ برگزار شد، اظهار کرد: ساخت وساز غیر مجاز یکی از مهمترین معضل کلانشهرهای امروزی از جمله کرج است.

وی ادامه داد: منطقه ۱۲ یکی از مناطقی است که طی چند سال گذشته به واسطه ساخت و ساز غیر مجاز به میزان قابل توجهی توسعه یافته و وضعیت واحدهای مسکونی ساخته شده در این منطقه به گونه‌ای است که عملکرد دستگاه های خدمات رسان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی توضیح داد: باید از هر راهی جلوی گسترش ساخت وسازهای غیر مجاز در مناطق مختلف شهر گرفته شود که به نظر می رسد جلوگیری از انتقال مصالح ساختمانی به محدوده هایی که این نوع ساخت و ساز در آنها رواج دارد، یکی از این راه‌ها باشد.

شهردار کرج گفت: با جلوگیری از فعالیت مصالح فروشی‌های بزرگ در محدوده هایی که ساخت وساز غیر مجاز رواج دارد، می توان تا حدودی از انتقال مصالح ساختمانی برای ساخت و سازهای جدید جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم طرح بازآفرینی شهری ابتر بماند، افزود: دولت با صرف هزینه زیاد طرح بازآفرینی شهری را در کلانشهرهای کشور اجرایی کرده و اگر بنا باشد جلوی ساخت وسازهای غیرمجاز گرفته نشود، عملا این طرح ابتر می ماند.

کمالی زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ... در محلات کم برخوردار شهر اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی و افزایش امکانات شهری باید به صورت عادلانه در تمامی مناطق و محلات شهر صورت بگیرد و در این فرایند نباید تفاوتی بین محلات برخوردار و محروم قائل شد.

وی توضیح داد: تراکم جمعیت در البرز ۱۱ برابر میانگین کشوری است بنابراین باید تلاش مضاعفی برای خدمات رسانی به مردم صورت داد و از منابع و اعتبارات موجود به خوبی استفاده کرد.

شهردار کرج در پایان با تاکید بر اینکه مناطق مختلف نباید بر درآمدهایی جرایم ماده ۱۰۰ تکیه کنند، افزود: مدیران مناطق باید به دنبال کسب درآمد پایدار و جذب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرحها و پروژه‌های مختلف شهری باشند تا بتوانند به مطالبات به حق شهروندان  پاسخ دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =