• ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر: 71821
یگانی

مدیرمنطقه ۹ شهرداری کرج از واگذاری امور محلات به ساکنان به عنوان مهمترین هدف راه اندازی سرای محلات نام برد.

آرش یگانی در گفت و گو با  پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: در راستای مدیریت نوین شهری و تحقق مدیریت مشارکتی و محله محور به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج اولین سرای محله در محله چهارصد دستگاه راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای فرهنگ و حقوق شهروندی، رسیدگی بیشتر به مشکلات شهروندان، سبک زندگی بهتر و  مشاوره خانواده از مهمترین اهداف تاسیس این سراها است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج افزود: از دیگر اهداف راه اندازی سرای محله واگذاری امور اجرایی هر محله به  ساکنان همان محل و بهره گیری از جوانان در این مجموعه است.

یگانی گفت:  ایجاد سرای محله یک کار فرهنگی بزرگ است که با تامین بودجه آن گام های موثری در راستای حل مشکلات محله ای، بهره مندی شهروندان از خدمات بیشتر و  ایجاد زمینه برای مشارکت بیشتر مردم در امور شهر برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: رسیدگی به سرای محلات و مرتفع کردن مشکلات آنها در جهت توانمند ساختن شهروندان ضروری بوده و با وجود خانه های این سراها می توان از مشارکت کامل شهروندان در برنامه های مختلف مدیریت شهری بهره برد و پویایی و نشاط را در هر محله ایجاد کرد.

وی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در محلات در جهت توجه به بهبود کیفیت زندگی مردم، همچنین باز آفرینی نقش محلات در ارتقای روابط اجتماعی شهروندان و مردم گرایی و بر قراری شهروند مداری با توسعه عدالت محور در توزیع خدمات و امکانات شهری را از مزایای اجرای این طرح دانست.

مدیر منطقه ۹ کرج راه اندازی سرای محلات را عاملی برای ایجاد رابطه ذهنی مدیران شهری با شهروندان دانست و گفت: با افتتاح سرای محلات شاهد بهره مندی بیشتر مردم این منطقه از خدمات شهری خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =