علی اصغر کمالی زاده

شهردار کرج گفت: باید هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی دست فروشان اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در جلسه شورای برنامه ریزی گفت: معضل دست فروشان و ایجاد سد معبر برای شهروندان باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مکانی ثابت برای دستفروشان در نظر بگیریم، این افراد ماندگار می شوند بر همین اساس باید جای این افراد متغیر باشد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه برخی از دست فروشان در محل های پر تردد از جمله چهارراه طالقانی مستقر هستند و برای تردد شهروندان ایجاد مزاحمت می کنند، بیان کرد: هرچه سریع‌تر باید نسبت به ساماندهی این دست فروشان اقدام شود.

این مسئول ادامه داد: دستفروشان چند برابر مغازه داران دارای سرمایه هستند چرا که باری که کنار خیابان پیاده می کنند سه برابر بار یک مغازه است این در حالی است که مالیات و اجاره مغازه نمی پردازند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان نماد اعتقاد شهرداری به حقوق شهروندی است، افزود: ساماندهی دستفروشان کمک شایانی به نظم بخشیدن به نمای بصری شهر، تردد آسان شهروندان و کسب رضایت آنان می کند.

کمالی زاده در ادامه بر ضرورت ساماندهی جگرکی هایی که شب ها در دو لاین خیابان شهید بهشتی فعالیت می کنند تاکید کرد و گفت:  این افراد برای بهتر شدن کسب و کار خود در خیابان صندلی می چینند و اگر این صندلی ها در محدوده دید رانندگان نباشد، تصادف می‌شود و در نهایت شهرداری مقصر است.

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت های خود به خرید قیر مدت‌دار طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: این ماه و ماه آینده سررسید قسط خرید قیر داریم بنابراین باید جذب هزینه را افزایش دهیم.

کمالی زاده همچنین به فروش ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو اشاره کرد و گفت: این مبلغ در حال حاضر در حساب بورس است و عملیات افتتاح حساب در بانک مرکزی نیز در حال انجام است و از چند روز آینده صورت وضعیت ها از آن محل پرداخت می شود.

شهردار کرج اظهار کرد: شهرداری باید ۱۰ درصد این مبلغ را به عنوان تنخواه گردان بپردازد.

وی اظهار کرد: با توجه به موارد مالی مطرح شده، ضروری است مدیران تلاش ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم تمام موضوعات مالی را به نتیجه برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =