شورای معاونین درسازمان آرامستان ها تشکیل جلسه داد

شهردار کرج گفت: با اجرای پروژه های وقفی نقش شهروندان در توسعه شهر افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده با بیان این مطلب افزود: برای ترویج فرهنگ وقف در میان شهروندان به دنبال تعریف پروژه های وقفی در حوزه های فرهنگی؛ اجتماعی و... هستیم. 

وی اظهار کرد: با اجرای پروژه های وقفی نقش شهروندان در توسعه شهر افزایش می یابد و تعامل آنها با مدیریت شهری برای حفظ داشته های شهر بیشتر می شود.

شهردار کرج توضیح داد: برای اجرای پروژه های وقفی هر کس به فراخور توان خود مشارکت می کند و همین قطره قطره هاست که دریا می شود.

کمالی زاده ابراز کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از ساکنان کرج بومی این کلانشهر نیستند؛ از طریق پروژه های وقفی می توان حس هویت شهروندی را در میان آنها تقویت کرد و تا جایی پیش رفت که آنها کرج را خانه خود بدانند.

این مسئول با اشاره به اینکه وقف یکی از سنت های زیبای ایرانیان بوده و هست؛ افزود: وقف حسنه جاری است و واقفانی که در اجرای پروژه های شهری سهیم می شوند؛ تا همیشه از نتیجه معنوی آن بهره خواهند برد.

وی تاکید کرد: اگر سنت وقف در میان مردم ریشه دار شود؛ بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد. 

شهردار کرج توضیح داد: شهرداری با تعریف پروژه های وقفی سهم خود را در ترویج فرهنگِ "همه واقف باشیم" ادا می کند. 

این مسئول گفت: با اجرای پروژه های وقفی؛ در منابع مالی شهرداری صرفه جویی شده و پروژه های اولویت دار شهر با سرعت بیشتری تکمیل می شوند.

شهردار کرج در ادامه با اشاره طرح پرداخت الکترونیکی کرایه های تاکسی و اتوبوس گفت: برای اینکه طرح پرداخت الکترونیکی از بلاتکلیفی خارج شود؛ بهتر است اجرای آن را به بانک شهر واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تعامل خوبی با بانک شهر دارد؛ افزود: با اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کرایه های تاکسی و اتوبوس توسط بانک شهر؛ علاوه بر رفع یکی از دغدغه ها؛ زمینه ای برای کسب درآمد شهرداری نیز فراهم می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =