علی کمالی زاده

شهردار کرج گفت: برای جانمایی کتابخانه مرکزی دو نکته مورد توجه بود؛ اول اینکه این کتابخانه در یکی از مناطق کم برخوردار کرج ساخته شود و دیگری آنکه شرایط دسترسی شهروندان مناطق مختلف به این مجموعه به راحتی امکان پذیر باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علی کمالی زاده در مراسم کلنگ زنی کتابخانه مرکزی البرز اظهار کرد: فرهنگ پایه و زیربنای توسعه کلانشهرهای امروزی است به همین دلیل مدیریت شهری کرج ارتقای زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

شهردار کرج با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت شهری در اجرای پروژه های فرهنگی ادامه داد: قبلا اجرای پروژه های فرهنگی منوط به پروژه های عمرانی بود و اولویت مدیریت شهری احداث زیرگذر، پل و ...  ولی طی سال های اخیر این رویکرد تغییر کرده و حالا پروژه های فرهنگی پیوست عمرانی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جای خالی کتابخانه مرکزی در البرز احساس می شد؛ گفت: بلاخره بعد از چند سال کلنگ کتابخانه مرکزی البرز به زمین زده شد که این امر نقطه عطفی برای افزایش سرانه مطالعه در استان خواهد بود.

کمالی زاده ابراز کرد: برای جانمایی کتابخانه مرکزی دو نکته مورد توجه بود؛ اول اینکه این کتابخانه در یکی از مناطق کم برخوردار کرج ساخته شود و دیگری آنکه شرایط دسترسی شهروندان مناطق مختلف به این مجموعه به راحتی امکان پذیر باشد.

وی توضیح داد: در نهایت پس از تعامل و رایزنی مقرر شد این کتابخانه در ۱۰ هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان و در زمین مجاور پارک ابن سینا ساخته شود.

شهردار کرج گفت: هزینه ساخت کتابخانه مرکزی البرز از محل اعتبارات شهرداری تامین خواهد شد.

کمالی زاده توضیح داد: کتابخانه مرکزی استان پس از تکمیل با منابع مطالعه به روز؛ در سه شیفت به علاقه مندان مطالعه خدمات رسانی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =