آارش ارشد

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج گفت: با اجرای طرح تولید بتن از شیرابه پسماند، میزان دفن زباله در مرکز حلقه دره کاهش می یابد.

 آرش ارشد در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: طی موکدات مقام معظم رهبری در خصوص به کارگیری پتانسیل نخبگان و شرکت های دانش بنیان، مدت هاست به دنبال استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای مدیریت پسماند در کرج هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرج میزبان پسماند تمام شهرهای اقماری  البرز است، ابراز کرد: روزانه حدود هزار و 700 تن زباله به مرکز دفن حلقه دره منتقل می‌شود که بخشی کوچکی از آن پالایش و مقدار زیادی از آن به ناچار دفن می‌شود.

 وی افزود: زباله سرمایه ای ارزشمند است و می تواند به عنوان منابع درآمدی پایدار برای شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان طرحی مبنی بر تولید ماده اولیه بتن از شیرابه دارد که اگر اجرایی شود، یکی از معضلات جدی شهر برای همیشه حل خواهد شد.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی افزود: از طریق این طرح پسماندهای خشک استان نیز به مواد اولیه پروفیل های ام دی اف و نئوپان تبدیل می‌شود.

ارشد در تشریح مزیت های اجرای این طرح گفت: مهم ترین مزیت آن هزینه تمام شده مناسب و فضای متر مربعی بسیار کمی است که این خط تولید احتیاج دارد که از طریق آن می توانیم با سرعت بالایی پسماند را احیا کنیم و به عنوان منابع تجدید پذیر مورد استفاده قرار دهیم.

وی در خصوص زمان اجرای طرح گفت: برای اجرای این طرح در  مرحله اول باید ثابت شود این طرح نمونه مشابه داخلی ندارد چون اگر داشته باشد، اجرای آن بین شرکت‌های متقاضیبه مناقصه گذاشته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =