عباس زارع- رییس شورای اسلامی شهر کرج

رییس شورای شهر کرج گفت: با تدوین دفترچه بهای خدمات پسماند، مشاغل پرزباله در تامین بخشی از هزینه‌های مدیریت پسماند مشارکت می‌کنند.

عباس زارع در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: روزانه بین هزارو ۵۰۰ تا هزار و ۷۰۰ تن زباله در البرز تولید و به مرکز دفن زباله حلقه دره منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: فرایند جمع آوری، پالایش و دفن پسماندهای تولیدی استان بسیار هزینه بر است به همین دلیل به دنبال افزایش مشارکت شهروندان برای تامین بخشی از این هزینه‌ها هستیم.

رییس شورای شهر کرج افزود: بر همین اساس، این هفته لایحه ای مبنی بر تدوین دفترچه بهای خدمات پسماند به شورا ارسال شد تا بر اساس آن مشاغل پر زباله مثل رستوران‌ها، هتل‌ها، انبوه سازان، مراکز درمانی و ... در تامین بخشی از هزینه مدیریت پسماند سهیم شوند.

وی توضیح داد: این لایحه تصویب شده و با تدوین دفترچه و ابلاغ آن به مشاغل پرزباله اجرایی خواهد شد.

رییس شورای شهر کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت تعامل بین بخشی برای کاهش معضلات اجتماعی شهر اشاره کرد وگفت: متاسفانه کرج با معضلات بسیاری مثل متکدیان، کودکان کار و ... مواجه است که برای کاهش آنها تنها اقدامات مدیریت شهری کافی نیست و نیازمند تعامل بین بخشی هستیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه برای ساماندهی اغلب معضلات اجتماعی متولی خاصی تعریف نشده و همین پراکندگی مسئولیت اجرای برنامه و طرح‌های موثر در این حوزه را با کندی مواجه کرده است.

زارع ابراز کرد: مدیریت شهری به ویژه شهرداری به فراخور امکانات و زیرساخت‌های موجود با تمام تلاش برای کاهش معضلات اجتماعی شهر به ویژه ساماندهی متکدیان اقدام می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =