صدوپنجاه وپنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تشکیل شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج گفت: دریافت هرگونه وجه مازاد از شهروندان بابت تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها غیرقانونی است. 

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، فرج اله ایلیات در نطق پیش از دستور صد و پنجاه و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: شورای شهر لایحه بهای عوارض سال ۹۸ را به شرطی مصوب کرد که شهرداری تا ابتدای مردادماه نسبت به ارسال لایحه جداگانه برای قیمت منطقه بندی و ضرایب تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها اقدام کند.

وی با ارایه مستندات و مرور جزییات جلسات قبل توضیحاتی را در خصوص روند تصویب لایحه بهای خدمات سال ۹۸ شهر کرج ارایه کرد و با استناد به فایل صوتی جلسات و مذاکراتی که فی مابین اعضای شورا و نمایندگان شهرداری شکل گرفته، تصریح کرد که طبق توافق مقرر شده تا شهرداری برای تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ لایحه جداگانه ارسال کند که در هر حال حاضر اجرایی نشدن این وعده مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده و آن‌ها را نسبت به مدیریت شهری گلایه مند ساخته است.

 این مسئول ادامه داد: با مرور یکی از پرونده ها مطلع شدم که جریمه ۶۰۰ میلیون تومانی به بالای یک میلیارد تومان رسیده است؛ اینکه شهرداری بدون مصوبه قانونی نسبت به دریافت مبالغ بالاتر از مردم اقدام کند تبعات حقوقی به همراه خواهد داشت.

ایلیات تاکید کرد که شاید این افزایش در مناطقی همچون رجایی‌شهر و عظیمیه فشار مضاعفی به سازندگان وارد نکند اما در مناطق محروم مشکل ساز و چالش آفرین خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شاید استنباط همکاران از افزایش جرایم ماده صد کاهش ساخت و ساز غیرمجاز باشد اما باید گفت که افزایش سقف جرایم تنها یکی از آیتم های بازدارنده ساخت و ساز غیرمجاز است و چنانچه ما در مسیر ساخت و ساز قانونی دست اندازهای متعدد و بروکراسی های غیرضروری تعریف کنیم، بی شک سازندگان نیز مسیرهایی جز مسیر قانونی را برای احداث بناها در پیش می گیرند و در نهایت قیمت املاک بالاتر از حد متعارف رفته و قدرت خرید مردم را کاهش می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =