• ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
  • کد خبر: 72095
پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: شهروندان حال و روز درختان محله خود را گزارش دهند.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: اصلاح کَت زدن به این معناست که عده‌ای پای درخت مواد شیمایی مثل نفت، اسید و ... می ریزند تا PH خاک را اسیدی یا قلیایی کنند.

وی ادامه داد: ریشه درخت در PH خنثی؛ آب و املاح را جذب می‌کند و اگر بستر خاک اسیدی یا قلیایی باشد، آب و املاح جذب ریشه نمی‌شود و در نهایت درخت خشک می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه مواردی از کت زدن درختان گزارش نشده، ابراز کرد: تا کنون موردی در خصوص کت زدن درختان در هیچ یک از مناطق کرج گزارش نشده است ولی در صورت مشاهده برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده این اقدام، به سامانه ۱۰۰۰۱۱۴۷ پیامک دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.

بضاعتی پوراضافه کرد: با کت زدن، حیات درخت نابود می‌شود به همین دلیل جریمه کسانی که با ریختن مواد شیمایی باعث خشکی درختان می‌شوند مثل قطع درخت است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به آخرین وضیت فضای سبز کاخ مروارید گفت: بنا شده با حضور دادستان تعیین تکلیف نهایی فضای سبز این مجموعه تاریخی صورت بگیرد تا نگهداری از این فضا به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری سپرده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =