• ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
  • کد خبر: 72113
فکورزاده

سرپرست منطقه شش شهرداری کرج گفت: ظرفیت مساجد برای جلب مشارکت شهروندان را دست کم نگیریم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا فکورزاده در دیدار با ساکنان منطقه شش که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) صورت گرفت، اظهار کرد: مساجد محلی برای تقویت حس تعلق اجتماعی و افزایش مشارکت شهروندان در برنامه ریزی های شهری است.

وی با بیان اینکه مساجد به عنوان معنوی ‌ترین سازمان‌های مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی برخوردارند، گفت: باید از ظرفیت این پایگاه‌های دینی برای توسعه اجتماعی و فرهنگی محلات استفاده کنیم.

سرپرست منطقه شش شهرداری کرج افزود: مساجد به عنوان هسته اولیه مردم سالاری دینی و کانون تبلور فرهنگ اسلامی، نقش به سزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی و جلوگیری از تحقق اهداف دشمن در عرصه جنگ نرم دارند.

 این مسئول ابراز کرد: مساجد به گروه، طبقه، نژاد یا قومیت خاصی تعلق ندارند و افراد مختلف با فرهنگ های گوناگون و در سنین مختلف بدون هیچ محدودیتی می توانند به این مراکز دینی و فرهنگی مراجعه کنند.

فکورزاده توضیح داد: مدیران شهری می‌توانند از ظرفیت مساجد برای افزایش حس تعلق اجتماعی در شهروندان و جذب مشارکت حداکثری آنها برای تحقق اهداف مدیریت شهری استفاده کنند.

 سرپرست منطقه شش شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اولویت‌های این منطقه افزود: تکریم ارباب رجوع، رسیدگی به مطالبات مردمی و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان همواره از دغدغه ها و اولویت های اصلی شهرداری منطقه شش بوده است.

وی افزود: ساکنان این منطقه درخواست های در حوزه های ترافیکی، شهرسازی، عمرانی، فضای سبز، فرهنگی و اجتماعی دارند که به فراخور اولویت بررسی و اقدامات لازم برای پاسخگویی به آنها صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =