پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهری شهرداری کرج گفت: وسایل بازی غیراستاندارد و سِت‌های تندرستی معیوب از پارک‌ها جمع‌آوری می‌شود.

 پیمان بضاعتی‌پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با بیان اینکه استانداردسازی وسایل و تجهیزات بازی نقش به سزایی در حفظ سلامت و ایمنی شهروندان دارد، اظهار کرد: طرح استانداردسازی وسایل بازی و سِت‌های تندرستی نصب شده در پارک‌های شهر در حال اجرا است و در این راستا تعداد زیادی از وسایل بازی فاقد استاندارد جمع‌آوری شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه وسایل بازی کودکان باید ملزومات استاندارد را داشته باشند، افزود: آیین نامه استاندارد وسایل بازی، مبلمان پارکی و ستهای تندرستی به پیمانکاران طرفِ قرارداد ابلاغ شده است.

این مسئول با بیان اینکه ناظرین مناطق باید به صورت مستمر بر وضعیت وسایل بازی پارک‌ها نظارت داشته باشند، گفت: باید از ادامه فعالیت دستگاه‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند و یا ادامه کار آن ها احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد، جلوگیری شود.

وی توضیح داد: وسایل بازی غیر استاندارد و ست‌های تندرستی معیوب و دارای نقص که کیفیت لازم را ندارند باید جمع‌آوری شوند و پیمانکاران ملزم به جایگزین کردن وسایل جدید و با استاندارد بالا هستند.

بضاعتی‌پور با توضیح این مطلب که خانواده‌ها در هنگام انتخاب وسایل بازی باید به نکات ذکر شده ویژه هر دستگاه توجه کنند، یادآور شد: ست‌های تندرستی و تجهیزات بازی برای گروه‌های سنی متفاوت طراحی شده و شهروندان برای جلوگیری از هرگونه آسیب دیدیگی باید متناسب با رده سنی خود از دستگاه‌های بازی استفاده کنند.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج؛ در پایان با بیان اینکه ۲۴۳ پارک محله ای در مناطق مختلف کرج وجود دارد گفت: شستشوی وسایل بازی این تعداد پارک نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و این سازمان با همکاری امور مناطق شهرداری به صورت ادواری برای رعایت بهداشت اقدام به شست و شو و ضدعفونی  وسایل بازی پارک‌ها و بوستان‌ها کرده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =