غدیر مهدوی-رییس کمیسیون تلفیق

رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج گفت: در کنار تکمیل ایستگاه‌های قطار شهری باید به فکر راه اندازی شبکه تراموا باشیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، غدیر مهدوی در نطق پیش از دستور صد و پنجاه و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعداد خودروهایی که در این شهر تردد دارند یک دهم خودروهای پایتخت نیست ولی در روزهایی از سال آلودگی هوای کرج از تهران هم بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی سیستم‌های حمل و نقل عمومی نوین در کرج افزود: می توان در کنار پروژه قطار شهری که بخش عمده ای از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده، شبکه تراموا را نیز در شهر ایجاد کنیم.

این عضو شورا با بیان اینکه هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی تراموا زیاد نیست، گفت: بودجه راه اندازی این شبکه یک دهم مترو است و چون هزینه کمی دارد به راحتی می توان برای آن سرمایه گذار جذب کرد.

رییس کمیسیون تلفیق اضافه کرد: کرج با اجرای این طرح می تواند توریست جذب کند، متفاوت باشد و الگویی برای شهرهای دیگر باشد.

مهدی در بخش دیگری با اشاره به پیشنهاد خود طی سه هفته گذشته در شورا مبنی بر ایجاد مسکن اجتماعی از سوی شهرداری برای شهروندان، اظهار کرد: این طرح یک هفته گذشته از سوی رییس جمهور نیز مطرح شده است.

وی با بیان اینکه طرح یاد شده کاملا اجرایی و اقتصادی است، گفت: این طرح برای سرمایه گذار نیز جذابیت دارد و در کنترل تورم نقش بسزایی را ایفا می کند ضمن اینکه توجیه اقتصادی دارد و کرج را در کشور پیشگام می کند.

این عضو شورا از شهردار خواست تا طی سه ماه آینده مطالعات لازم در این خصوص را انجام داده و نتیجه را به شورای شهر ارایه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =