پارک استاندارد

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، گفت: پارک مهر، بوستان بین فازی مهرشهر و بوستان همگام موفق به اخذ گواهینامه استاندارد شدند.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای پیاده‌سازی استانداردِ ملی و بهره‌برداری از تجهیزات تفریحی که در پارک‌ها و بوستان‌ها نصب شده این سازمان اقدامات موثری در زمینه اخذ گواهینامه استاندارد انجام داده است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده پارک هشت و نیم هکتاری مهر، بوستان بین فازی مهر شهر در فاز ۱، ۲، ۳ و بوستان همگام موفق به اخذ گواهینامه استاندارد (ISQI) مطابق با ضوابط ابلاغیه از سوی سازمان ملی استاندارد شدند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: گواهی نامه و تاییده استاندارد به مدت یک‌سال از تاریخ آخرین بازرسی معتبر است و باید به صورت سالیانه تمدید شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ایمن‌سازی وسایل بازی و سلامت کودکان ضروری است بیان کرد: وجود نقاط خطرساز همچون نامناسب بودن کف‌پوش، وجود قطعات تیز و برنده و اتصال غیراصولی و ناایمن تجهیزات و موارد دیگر بروز هر حادثه‌ای را ممکن می سازد و لازم است پیمانکارنِ طرف قرارداد و شهرداری مناطق نسبت به رفع و ایمن سازی وسایل بازی توجه لازم را داشته باشند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه مبلمان پارکی و تجهیزات بازی و ست‌های تندرستی که در پارک ها و بوستان ها وجود دارند مشمول استاندارد اجباری هستند افزود: وسایل بازی ارتباط مستقیم با سلامتی کودکان دارد و غیر استاندارد بودن وسایل هیچ‌گونه توجیهی ندارد و لازم است در سایر بوستان‌ها این استاندارد اعمال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =