محمدرضا زین العابدینی

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: کاهش جمعیت متکدیان بدون تعامل و همکاری بین بخشی امکان پذیر نیست.

محمدرضا زین العابدینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: تکدی گری معضلی چند وجهی است و رفع آن نیازمند تعامل بین بخشی و اجرای راهکارهای واقعی است.

وی ادامه داد: بسیاری از این متکدیان تا پاسی از شب در معابر و خیابان‌های شهر حضور دارند و با تحریک حس ترحم و عاطفه شهروندان از آنها پول می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری صرفاً متکدیان بزرگسال را جمع آوری می‌کند، اعلام کرد: شهرداری در حوزه جمع آوری و ساماندهی متکدیان خردسال و کودک ورود نمی‌کند و این کار به عهده سایر دستگاه‌های درگیر با این مقوله است.

این مسئول توضیح داد: شهرداری دو سوله مختص مردان و زنان متکدی در میدان شاه عباسی و پارک شهید چمران ایجاد کرده که متکدیان بعد از جمع آوری به آنها انتفال داده می‌شوند تا فرآیند ساماندهی آنها صورت بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: برای کاهش جمعیت متکدیان شهر سایر دستگاه‌های متولی مثل بهزیستی، نیروی اننظامی و دادگستری نیز باید به صورت جدی وارد عمل شوند چون شهرداری به تنهایی کاری از پیش نمی برد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سد معبر توسط دستفروشان نیز اشاره کرد وگفت: در شرایط اقتصادی فعلی برخورد قهری با این افراد که اغلب برای گذران زندگی خود به دستفروشی روی آورده‌اند کار ساده‌ای نیست و تبعات اجتماعی زیادی به همراه دارد.

زین العابدینی اظهار کرد: باید راهکارهای ساماندهی دستفروشان به گونه‌ای باشد که هم آنها هم در امرار معاش دچار مشکل نشوند و هم مشکل شهروندانی که از پهن شدن بساط دستفروشان در معابر و خیابان‌ها   گلایه دارند حل شود.

وی گفت: باید به فکر جانمایی این دستفروشان در مکان‌های مشخصی باشیم تا آنها در همان محدوده مشخص شده بساط خود را پهن کنند و اجناس خود را به فروش برسانند.

وی در ادامه به معضل سد معبر توسط مغازه داران در مناطق مخنلف اشاره کرد و گفت: خیابان و پیاده رو ملک شخصی نیست ولی متاسفانه برخی صنوف مانند تعویض روغنی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه و تره بارفروشان، فروشندگان ماهی و آبزیان و حتی لباس فروش ها با گذاشتن اجناس خود در بخشی از محدوده تردد شهروندان باعث مزاحمت برای آنها می‌شوند.

 این مسئول گفت: شهرداری کرج بارها و بارها به کسبه و مغازه دارانی که با گذاشتن موانعی باعث ایجاد اختلال در تردد عابرین پیاده و عبور و مرور خودروها می‌شوند تذکر داده ولی متاسفانه باز هم شاهد چنین صحنه هایی در شهر هستیم.

وی یادآور شد: معبر عمومی متعلق به عامه شهروندان است و اگر کسبه نسبت به این تذکرات بی تفاوت باشند، بعد از چند بار اخطار، اقدام قانونی لازم برای برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =