زین العابدینی

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: به مناسبت عید سعید قربان جایگاه‌های عرضه و ذبح بهداشتی دام توسط شهرداری در مناطق ده‌گانه کرج ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا زین العابدین در  جلسه هماهنگی و همکاری در خصوص جایگاه‌های ذبح بهداشتی دام ضمن تاکید بر اهمیت نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی اظهار کرد: در ایامی از سال مثل عید قربان با توجه به افزایش تقاضای مردم مبنی بر قربانی کردن دام لزوم نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بیش از پیش مورد نیاز  است. 

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری هر ساله با آغاز این ایام برنامه‌های خاصی در نظر دارد، گفت: این معاونت با هماهنگی ارگان های ذیربط مانند سازمان ساماندهی مشاغل شهری و مناطق دهگانه نسبت به ایجاد جایگاه‌های بهداشتی عرضه دام اقدام می کند.

این مسئول یادآور شد: در جایگاه‌های عرضه دامِ زنده خدماتی مثل معاینه رایگان دام توسط دامپزشکان و ذبح دام‌ توسط ذابحین حرفه‌ای انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه مقرر شده دامپزشکی استان البرز نسبت به تجهیز و اعزام اکیپ‌های بازرسی و همچنین ناظرین شرعی به این جایگاه ها در روز عید سعید قربان اقدام کند: حضور تمام وقت دامپزشکان در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام و معاینه قبل و بعد از کشتار، متضمن تامین سلامت شهروندان و پیشگیری از انتقال این بیماری‌ها به افراد است.

زین العابدینی از شهروندان خواست به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی و حفظ سلامت جامعه، از کشتار دام در منازل یا معابر عمومی خودداری کرده و به اماکن در نظر گرفته شده برای این منظور مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =