استاد کاظمی

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: از تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

مجید استاد کاظمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: علی رغم اینکه راه اندازی خطوط اتوبوس ویژه مدارس در قانون مشخص شده و عوارض آن نیز مشخص است ولی تا کنون موفق به راه اندازی این خطوط در کرج نشده‌ایم.

وی ادامه داد: با آغاز مهر ماه، تعداد زیادی از دانش آموزان برای رفتن به مدرسه و منزل از اتوبوس استفاده می‌کنند به همین دلیل تمهیداتی اندیشیده شده تا تعداد اتوبوس‌ها در خطوط پرتردد شهر در ساعات نزدیک به شروع و اتمام مدرسه افزایش یابد.

وی گفت: در برنامه استقبال از مهر، اتوبوس‌های موجود بهسازی و تعمیر شده‌اند تا با کمترین مشکل و در سرفاصله مطلوب بتوانند مسافران که بخش عمده‌ای از آنها را دانش آموزان تشکیل می‌دهند، جابه جا کنند.

این مسئول در ادامه به نظارت دقیق سازمان بر معاینه فنی اتوبوس‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش عمده آلودگی هوای شهر ناشی از فعالیت اتوبوس‌های دودزا و فاقد معاینه فنی است، حساسیت در خصوص افزایش یافته و با قطعیت می‌توان گفت تمام اتوبوس‌های بخش خصوصی برگه معاینه فنی دارند و از تردد اتوبوس‌های فاقد این برگه جلوگیری می‌شود.

استاد کاظمی توضیح داد: با نزدیک شدن به فصل سرد و افزایش ذرات آلاینده هوا، وظیفه سازمان است تا با نظارت بر سلامت و ایمنی اتوبوسهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، سهم خود را در کاهش آلودگی‌ها ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =