علی اصغر کمالی زاده

شهردار کرج گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا علم آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با کمترین دغدغه به استقبال ماه مدرسه بروند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در جلسه ستاد استقبال از مهر اظهار داشت: با نزدیک شدن به ماه مهر و زمان بازگشایی مدارس، شهر چهره دیگری به خود می گیرد و شاهد تکاپوی شهروندان برای خرید مایحتاج فرزندانشان در آستانه شروع مدرسه هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری در آستانه آغاز فصل مدارس وظایف سنگینی به عهده دارد، افزود: تعداد زیادی مدرسه و دانشگاه در کرج فعالیت دارند و زیبا سازی و ترمیم فضای سبز آنها در راستای ایجاد نشاط در علم آموزان مقاطع مختلف ضروری به نظر می‌رسد.

شهردار کرج با اشاره به تدابیر لازم برای استقبال مناسب از ماه مهر تصریح کرد: با برنامه‌ ریزی مناسب، طرح استقبال از مهر را به منظور ارتقاء سطح خدمات، فضاسازی و آماده‌سازی هر چه بهتر مسیرهای منتهی به مراکز آموزشی و مدارس سطح شهر به ‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده ایم تا با این اقدامات رضایتمندی شهروندان و دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

کمالی زاده افزود: شهرداری کرج زودتر از سال های پیش با برگزاری جلسه های استقبال از مهر با حضور مدیران و معاونین نسبت به بررسی و شناسایی مشکلات و برنامه ریزی جهت به حداقل رساندن مشکلات درون شهری و رفع آن ها، شهر را آماده بهار علم و دانش می‌کند.

شهردار کلانشهر کرج بیان کرد: در این راستا مناطق دهگانه شهرداری بخصوص معاونت خدمات شهر  اقدام به زیباسازی و ترمیم فضای سبز منتهی به مدارس، خط کشی خطوط عابرین پیاده، پاکسازی و حذف نخاله های ساختمانی، شست‌وشوی معابر، بهبود وضعیت خیابانها، زیباسازی و پاکسازی معابر و پیاده روها به خصوص در محدوده اطراف مدارس و آموزشگاه ها کرده است.

به گفته وی، ستاد استقبال از مهر موظف است جهت تسریع در پروژه‌های مرتبط با تردد پیاده‌ها هماهنگی لازم را به عمل آورده و در صورت نیاز، نسبت به انجام سریع اصلاحات هندسی در نقاط بحرانی ترافیکی اقدام کند.

کمالی زاده یادآور شد: از دیگر برنامه‌های ستاد استقبال از مهر نظافت و پاکسازی داخل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، نصب بنر و پرچم‌های تبریک، اجرای کف نوشته‌ها، نصب و ترمیم تابلوهای احتیاط عبور دانش‌آموزان و عبور عابر پیاده در مناطق پرتردد و پرخطر، رنگ‌آمیزی سرعت کاه‌ها و اصلاح چراغ‌های ترافیکی و خط کشی عابر پیاده مدارس، ترمیم تابلوهای راهنمایی رانندگی و چراغ های چشمک زن خواهد بود.

در ادامه این جلسه هریک از معاونین خدمات شهر به ارائه گزارشی از اقداماتی که در جهت رفع موانع و مشکلات آغاز سال تحصیلی وجود دارد پرداخته و مقرر شد، جمع آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی پیرامون مدارس حاشیه شهر، بر طرف کردن مشکلات ترافیکی و حمل و نقل درون شهری، ارتقاء سطح ایمنی مدارس در برابر حوادث غیر مترقبه، آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیکی و بهداشتی دانش آموزان و اطلاع رسانی مطلوب به شهروندان در اولویت کاری قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =