باغ مزار بهشت

باغ مزار بهشت به مساحت ۶ هکتار و با رویکرد سبک معماری اسلامی به عنوان یکی از اولین گورستان های از پیش طراحی شده کشور با استفاده از الگوی سه محوری در آرامستان بهشت سکینه (س) احداث می شود.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به ساخت باغ مزار بهشت، اظهار داشت: باغ مزار بهشت دارای آرامگاه خانوادگی، نمازخانه، وضوخانه، شبستان های فرعی و اصلی، پارکینگ، واحدهای خدماتی، شمسه ها و سکوهای مختلف است که در ضلع شمال غربی آرامستان بهشت سکینه (س) با ظرفیت دفنِ ۱۵ هزار متوفی احداث می شود.

وی با بیان اینکه قطعه ویژه باغ مزار بهشت به مساحت ۶ هکتار و با سبک معماری اسلامی به عنوان یکی از اولین گورستان های از پیش طراحی شده کشور و با استفاده از الگوی سه محوری طراحی شده است، گفت: پس از مطالعات احداث این فضا؛ ابتدا توجیهات فنی در حوزه های اجتماعی، کالبدی، محیط زیستی و همچنین  برآوردهای اقتصادی و درآمدی در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج مطرح و به تصویب رسید و پس از آن در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت که با اکثریت آرا تصویب و برای فاز اول آن اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کالبدی، جغرافیایی و در راستای پاسخگویی به نیاز مراجعین مبنی بر خرید قبور ویژه غیر تجمعی با ظرفیت های دفنِ مختلف، طراحی و احداث این قطعه به سبک معماری اسلامی که دارای عناصر و ویژگی های الهام بخشِ اسلامی است می تواند بستر مناسبی را برای تامین نیازهای معنویِ زائران فراهم کند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه آرامستان بهشت سکینه (س) به دلیل قرارگیری در مسیر آزادراهی، توسعه متناسب کالبدی، امکانات مطلوب خدمات رسانی و سهولت در ترافیک علاوه بر پذیرش مراجعین داخل استان، پذیرای متوفیان از استان ها و شهرهای مجاور نیز هست، گفت: این موضوع نیازمند برنامه ریزی توسعه ایِ دقیق و جامع برای این فضا برای سال های آتی است.

به گفته وی؛ با توجه به شرایط خاص روحی و روانی مراجعین به آرامستان ها ضروری ست به منظور پاسخگویی مطلوب به بخشی از توقعات و نیازهای آنان شرایط مناسبی مهیا شود که مجموعه مدیرت شهری با همراهی شورا در این مسیر گام برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =