پیمان بضاعتی پور

دومین تصفیه خانه محلی کرج با هدف تامین آب خام پایدار فضای سبز، حذف آب شرب و کاهش برداشت از سفره های زیرزمینی آب در مهرویلا احداث می شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به احداث دومین تصفیه خانه محلی توزیع آب بازیافتی در کرج اظهار داشت: با توجه به وجود بحران آب در کشور و پیرو برنامه ریز ی های کلان سازمان طی سال‌های گذشته در زمینه مدیریت منابع آب آبیاری فضای سبز، دومین تصفیه خانه محلی کرج با هدف حفظ محیط زیست در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه با احداث این تصفیه خانه، آب مصرفی مورد نیاز به میزان یک هزار متر مکعب در شبانه روز با روش IFAS (لجن فعال با فرایند رشد چسبیده با بستر ثابت) تامین می شود، گفت: پکیج های تصفیه فاضلاب مبتنی بر فناوری های IFAS در مقایسه با محصولات مشابه دارای مزایای بسیاری است که از مهمترین آنها می توان به قابلیت نصب در مناطق مختلف آب و هوایی، کاهش سرمایه گذاری اولیه و افزایش بهره وری ۲۰ تا ۳۰ درصد، ساخت و اجرای سریع پکیج های نوین تصفیه با ضریب اطمینان بالا اشاره کرد.

بضاعتی پور با بیان اینکه با راه اندازی این تصفیه خانه بخش عمده ای از فضای سبز محدوده زیرگذر مهرویلا و حاشیه اتوبان با استفاده از پساب های تصفیه شده آبیاری می شود، افزود: ۲ بوستان همگام و مهر که امسال به بهره برداری و در مدار خدمت رسانی قرار گرفتند مجهز به پکیج تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی هستند که این موضوع گام مهمی در جهت تحقق استفاده بهینه در آب مصرفی عرصه های فضای سبز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کرج پیشگام در عرصه استفاده مجدد از پساب ها و  بازچرخانی آب و استفاده از آب های خاکستری در کشور است افزود: امسال مجموعه مدیریت شهری به دلیل اقدامات موثر در زمینه کاهش وابستگی آبیاری فضای سبز به آب شرب از سوی وزارت نیرو مورد قدردانی قرار گرفت.

رییس سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان اضافه کرد: این سازمان برای مقابله با معضلات کم آبی احداث تصفیه خانه های دیگر را در دستور کار خود قرارداده که مقدمات اولیه احداث سومین تصفیه خانه محلی در ضلع جنوبی پارک استاد شهریار به زودی اجرایی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =