حدیث اشک

آنچه که تا به امروز و در تاریخ، علاوه بر کلام وحی و ائمه معصومین (علیهم السلام) می تواند در دوران‌های مختلف ماندگار شود شعر آیینی است.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به برگزاری همایش مذهبی حدیث اشک (شب شعر اربعین)، اظهار داشت: این همایشِ با شکوه با استقبال شهروندان، خانواده شهدا، شاعران مطرح آیینی و پرسنل مجموعه مدیریت شهری روبرو شد.

وی با اشاره به نقش موثر اشعار آیینی، گفت: در موضوعات مقدس و روحانی آنچه که تا به امروز و در تاریخ، علاوه بر کلام وحی و ائمه معصومین (علیهم السلام) می تواند در دوران های مختلف ماندگار شود شعر آیینی است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج ادامه داد: اینگونه اشعار در قالب سخن بزرگان دینی و احادیث نیز تجلی پیدا می کند که همین امر با توجه به اثر معجزه آسای شعر و به مصداق بارز دئبل ها که همچنان نامشان باقی ست، در طول تاریخ به یادگار و موثر واقع می شود.

در مراسم همایش مذهبی حدیث اشک (شب شعر اربعین) که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد شاعران آیینی برگزیده کشور مثل سید حمیدرضا برقعی، احمد بابایی، مجید تال، خانم سیده تکتم حسینی و... حضور داشتند و به مرثیه سرایی در خصوص حضرت اباعبدالله (ع) و ایام اربعین پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =