محمد نبیونی-رییس کمیسیون سرمایه گذاری وامور مشارکت ها

پیگیری برای تکمیل طرح lez (شناسایی خودروهایی که معاینه فنی ندارند و موجب آلودگی هوا می شوند) به منظور کاهش آلاینده ها ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد نبیونی در نطق پیش از دستور صد و شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج از عملکرد سازمان مدیریت پسماند در حوزه تفکیک از مبدا قدردانی کرد و اظهار داشت: اتفاق خوبی که شروع شده حضور آموزشگران پسماند در مراکز آموزشی است که این موضوع به فرهنگ سازی کمک می کند.

وی همچنین از معاونت خدمات شهر و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به منظور ارایه خدمات در ۱۲۰ مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی قدردانی کرد و افزود: ۵ خدمت برای هر مدرسه بسیار ارزشمند و جای قدردانی دارد.

این عضو شورا ادامه داد: یکی از دیگر اقدامات خوبی که در شهرداری کرج برای اولین بار انجام شد ارایه خدمات به دانشگاه ها همزمان با آغاز سال تحصیلی بود.

ضرورت تلاش برای کاهش آلاینده های هوا

نبیونی در ادامه افزود: پیگیری تکمیل طرح lez  به منظور کاهش آلاینده های هوا و افزایش درآمد های مدیریت شهری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه طرح یاد شده مبنی بر شناسایی خودروهایی که معاینه فنی ندارند و موجب آلودگی هوا می شوند، در سطح کشور مطرح شده و اقداماتی نظیر خریداری و نصب دوربین در کرج صورت گرفته است.

این عضو شورا افزود: ۶۹ دوربین خریداری و ۱۰ دوربین تا کنون نصب شده و سازمان فاوای شهرداری کرج نیز امکان کنترل دوربین ها را فراهم کرده است.

نبیونی با اشاره به اینکه در یک روز، هزار و ۳۲۹ خودروی فاقد معاینه فنی از مسیر نصب دوربین ها تردد داشته اند، گفت: اگر هر ۶۹ دوربین فعال شوند به طور حدودی هفت هزار خودرو در مسیر دوربین ها قرار می گیرد و در صورتی که هر خودروی بدون معاینه فنی ۵۰ هزار تومان جریمه شود، مراجعه رانندگان برای معاینه فنی افزایش می یابد.

وی افزود: این مهم علاوه بر کاهش آلایندگی، موجب افزایش درآمد برای شهرداری می شود که تنها ۱۰۰ میلیارد ریال ماهانه از جریمه خودروهای بدون معاینه فنی درآمد کسب می شود.

پیاده محوری در شورای پنجم با جدیت بیشتری دنبال شود

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه وضع پیاده روها رو به بهبود است، گفت: این در حالی است که تعدادی از معابر به دلیل بافت های خاص قدیمی فاقد پیاده رو هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روند شورای پنجم به سمت پیاده محوری است ضرورت دارد تحقق این مهم با جدیت بیشتری دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =