احمد خیری

برای رفع بوی نامطبوع شیرابه ها در حلقه دره کمیته ای تخصصی متشکل از اساتید دانشگاه خوارزمی و اصفهان تشکیل شده است.

احمد خیری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به مشارکت دانشگاه ها جهت تصفیه شیرابه حلقه دره، اظهار داشت: برای رفع بوی نامطبوع شیرابه ها در حلقه دره کمیته ای تخصصی متشکل از اساتید دانشگاه خوارزمی و اصفهان تشکیل شده که بررسی های فنی و تخصصی آن در مراحل نهایی است و امیدواریم تا پایان سال پیمانکار مرتبط با موضوع شناسایی و جهت رفع مشکل بوی نامطبوع شیرابه ها گام های اساسی برداشته شود. 

وی در ادامه با اشاره آسیب شناسی های صورت گرفته، و شناسایی سه بخش مهم که منشا آلودگی در خود مرکز دفن حلقه دره بوده اند، افزود: ضمن اینکه در حال برطرف کردن این مشکل هستیم مراکز آلاینده غیرمجاز خارج از مرکز دفن را هم شناسایی کرده ایم که از طریق مراجع مربوطه در حال پیگیری است.

خیری گفت: جمع آوری کامل زباله های باقیمانده از ادوار گذشته مطابق با استانداردهای مربوطه از مهمترین اقداماتی است که هم اکنون در مرکز دفن حلقه دره در حال پیگیری است .

این مسئول توسعه کارخانه کمپوست طی قرارداد با پردیس منابع طبیعی دانشگاه تهران را از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج دانست و ابراز امیدواری کرد: با کمک و نظارت اساتید این دانشگاه بتوانیم اقدامات توسعه ای مناسبی در زمینه کمپوست سازی انجام دهیم.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در پایان با اشاره به این که سعی کردیم با باز کردن درب های حلقه دره به روی مردم توجه آنها را به میزان حجم زباله و مشکلات ناشی از آن در تنها مرکز دفن زباله در استان جلب کنیم یادآور شد: روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله از سراسر استان به مرکز دفن حلقه دره آورده می شود که باید شهروندان توجه داشته باشند در کنار اقدامات فنی که از سوی شهرداری کرج صورت می گیرد؛ در کاهش تولید زباله نیز کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =