نشست شهردار کرج با اعضاء ستاد اقامه نماز

اجرای آخرین اساسنامه ابلاغی وزارت کشور برای سازمان های شهرداری ها موجب تضعیف شدید عملکرد این بخش ها و اجرای آن موجب تقلیل سطح سازمان ها به یک هیات مدیره می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در کارگروه ساختار، تشکیلات و بهبود روش های شهرداری های کشور اظهار داشت: اجرای آخرین اساسنامه ابلاغی وزارت کشور برای سازمان های شهرداری ها موجب تضعیف شدید عملکرد این بخش ها و اجرای آن موجب تقلیل سطح سازمان ها به یک هیات مدیره می شود.

وی علت این اتفاق را تصمیم گیری در سازمان شهرداری ها، بدون لحاظ کردن نظر شهرداری ها برشمرد و گفت: لازم است این گونه تصمیمات با کسب نظرهای کارشناسی و تخصصی از سطح شهرداری ها، گرفته شود.

شهردار کرج در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات شهرداری ها یکنواخت نیستند، اضافه کرد: تعیین و تشکیل سازمان ها در هر شهرداری باید به فراخور شرایط و نیازهای آن شهر و دستگاه، تعیین شود؛ چراکه وجود برخی سازمان ها در برخی شهرداری ها ضروری نیست.

رییس کارگروه ساختار، تشکیلات و بهبود روش های شهرداری های کشور افزود: متاسفانه شهرداری ها تافته جدا بافته ای از بدنه دولت هستند و هر زمان نگرش متفاوتی نسبت به آن اعمال می شود به طوری که زمان گرفتن خدمات، این دستگاه ها موسسه عمومی غیردولتی به شمار می آیند اما زمان دریافت عوارض از بدنه دولت محسوب می شوند.

کمالی زاده توضیح داد: این دوگانگی آسیب ها و عوارض متعددی را به شهرداری ها وارد کرده است.

این مسئول ادامه این دوگانگی نگرش در بحث تولی گری وزارت کشور را آسیب زا اعلام کرد و گفت: از سویی مطرح می شود که وزارت کشور بالاترین مقام شهرداری ها نیست در حالی که همه امور این مجموعه ها در نهایت به تصمیمات آن باز می گردد.

وی در ادامه به یکی از چالش های شهرداری ها در زمینه جذب نیروی انسانی اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که جذب نیروی کارگری از سال ۸۱ برای شهرداری ها ممنوع شده اما بیشترین جذب نیرو در این دستگاه ها به صورت کارگری بوده است

کمالی زاده تعیین وضعیت کارکنان استخدام موقت و تامین نیرو را از دیگر موضوعات مهم در این دستگاه ها برشمرد و اضافه کرد: بسیاری از این نیروها در بخش های حساس و مهم مدیریت شهری مشغول به فعالیت هستند.

شهردار کلانشهر کرج تلاش این نیروها را بسیار مظلومانه توصیف و تصریح کرد: رسیدگی و تعیین وضعیت این نیروها ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =