ستاد مدیریت بحران شهرداری کرج

رسانه ها فرهنگ مشارکت مردم در برف‌روبی را دوباره احیا کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری کرج با اشاره به لغو مرخصی همه مدیران تا روز سه شنبه بیست و هشتم آبانماه، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف از روز شنبه آینده، ٢ هزار نیروی فضای سبز و یک هزار و ۷۰۰ نیرو خدمات شهری برای برف‌روبی و درخت تکانی آماده باش خواهند بود.

وی با بیان اینکه تجربه سال های گذشته نشان داده مدیریت بارش ها نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی است، گفت: این برنامه ریزی جزء با همراهی همه دستگاه ها و شهروندان امکان پذیر نیست.

شهردار کرج با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بارش ها و رفع مشکلات احتمالی، افزود: کرج تاکنون الگوهای بارشی متفاوتی را تجربه کرده به همین خاطر بارش‌های سنگین دور از انتظار نیست و باید برای مدیریت آن آماده بود.

به گفته این مسئول؛ برای مدیریت بارش ها علاوه بر بسیج نیروها و ماشین آلات، شن و ماسه مورد نیاز خریداری و در مخازن ویژه ای که در معابر وجود دارد جانمایی می شود. 

نقش رسانه ها در احیای فرهنگ برف‌روبی

شهردار کرج در ادامه با اشاره به نقش شهروندان در مدیریت بارش ها، گفت: سال های گذشته شهروندان به هنگام بارش برف مقابل درب منازل خود را تمیز می کردند که این موضوع امروز کمتر به چشم می آید. 

وی با بیان اینکه که باید تلاش کنیم این فرهنگ دوباره ترویج شود، گفت: رسانه ها نقش ویژه ای در احیای فرهنگ برف‌روبی دارند.

کمالی زاده در ادامه به نکاتی که شهروندان در هنگام بارش ها باید رعایت کنند نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، مشارکت در پاکسازی اطراف منازل، به همراه داشتن زنجیر چرخ و اطلاع از وضعیت خودرو (ضدیخ، کیفیت لاستیک ها و سوخت) و ... از اقداماتی است که شهروندان با انجام آن می توانند کمک حال مجموعه مدیریت شهری در زمان بارش ها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =