گرمخانه

با توجه به شرایط خاص کرج از جمله مهاجرپذیری بالا، ضرورت افزایش تعداد گرمخانه‌های کرج احساس می‌شود. یک زمین در حیدرآباد و زمین دیگری در حصارک پایین به این منظور در نظر گرفته شده که فرآیند اداری و مالکیت هر کدام زودتر به اتمام برسد، عملیات احداث آغاز می‌شود.

جواد غلامی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان اینکه درهای گرمخانه های کرج باز است، اظهار داشت: در حال حاضر کرج ۲ گرمخانه دارد که یکی از آنها مختص بانوان است که در پارک شهید چمران فعالیت دارد و دیگری هم مختص مردان بوده و در شاه عباسی پذیرای مراجعان است.

وی با اشاره به ظرفیت این گرمخانه‌ها گفت: گرمخانه بانوان ۶۰ نفر ظرفیت دارد ولی تعداد مراجعان آن بیش از این ظرفیت است به طوری که با شروع فصل سرد سال روزانه ۲۵ نفر به این مرکز مراجعه دارند.

این مسئول ادامه داد: بدیهی است هرچقدر به برودت هوا اضافه شود، تعداد افراد بی خانمانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند بیشتر می‌شود به همین دلیل هرساله به فکر افزایش امکانات و ظرفیت این مراکز هستیم.

غلامی خاطرنشان کرد: گرمخانه زنان کرج در تمام طول سال باز است و با توجه به شرایط خاص زنان بی خانمان هیچ روزی تعطیل نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت گرمخانه مردان کرج ادامه داد: با توجه به شرایط آب وهوایی موجود، درهای این مرکز از دوشنبه ششم آبان باز شد.

وی با اشاره به خدماتی که در گرمخانه‌های کرج ارائه می‌شود، گفت: دو وعده غذای گرم(شام و صبحانه)، لباس تمیز و لوازم بهداشتی در اختیار همه مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد.

ناظر گرمخانه های شهرداری کرج با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص کرج از جمله مهاجرپذیری بالا، ضرورت افزایش تعداد گرمخانه‌های کرج احساس می‌شود، یادآور شد: درحال حاضر یک زمین در حیدرآباد و زمین دیگری در حصارک پایین در نظرگرفته شده که فرایند اداری و مالکیت هر کدام زودتر به اتمام برسد، عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

غلامی با تاکید بر اینکه امکانات و تجهیزات گرمخانه‌های کرج هرساله به روز می‌شود، گفت: بهسازی فاضلاب، ساماندهی سیستم گرمایشی و سرمایشی، افزایش تعداد تخت خواب‌ها بخشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

وی اضافه کرد: گرمخانه آقایان کرج ۱۰۰ نفر ظرفیت تختی دارد و حدود ۲۵ نفر هم ظرفیت کف خوابی دارد که در زمان بارندگی این ظرفیت‌ها به طور کامل پر می‌شود.

این مسئول با اشاره به کمبود اعتبار برای اداره گرمخانه‌های کرج توضیح داد: با توجه به شرایط موجود اعتبار این گرمخانه‌ها باید بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد و این اعتبار نه به صورت تهاتری بلکه به صورت نقد جذب شود چون پیمانکاران  از اعتبار تهاتری چندان استقبال نمی‌کنند.

گفتنی است در حال حاضر اعتبار گرمخانه‌های کرج یک و نیم میلیارد تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =