پیمان بضاعتی پور

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت:  نخل تنها گونه‌ فضای سبز کرج است که نسبت به سرما حساس است به همین دلیل تمامی آنها با نایلون پوشیده شده تا سرمای پاییز و زمستان به آنها آسیبی وارد نکند.

پیمان بضاعتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه سرمای زمستان و پاییز به فضای سبز شهری آسیب وارد نمی‌کند، اظهار کرد: اغلب گل‌ها و گونه‌های گیاهی کاشته شده در معابر، پارک‌ها و ... کرج مقاوم به سرما هستند، به عنوان مثال گل‌های بنفشه‌ای که برای رویش در فصل بهار در حال کاشت است، گونه‌های سردسیری محسوب می‌شوند به همین دلیل نگرانی ای در این خصوص نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای این سازمان در حال کاشت گل‌های بهاره هستند، ادامه داد: برای داشتن شهری زیبا و سرسبز در بهار آینده، تا پایان سال دو نوبت گلکاری انجام می‌شود که نوبت اول آن (۷۰ درصد گلکاری) در حال انجام است و نوبت دوم آن نیز اسفندماه آغاز می شود.

وی افزود: نخل تنها گونه‌ای است که نسبت به سرما حساس است که تمامی آنها با نایلون پوشیده شده تا سرمای پاییز و زمستان به آنها آسیبی وارد نکند.

این مسئول با اشاره به اینکه حوادث و اغتشاشات اخیر آسیب چندانی به درختان و فضای سبز شهری وارد نکرده تاکید کرد: اغتشاشگران در هفته گذشته کمتر از ۱۰ درخت را در منطقه ۶ و ۴ به آتش کشیدند که جایگزینی آنها به زودی انجام می‌شود.

بضاعتی پور توضیح داد: درختان آسیب دیده از بین نرفته و برای بازپروری به نهالستان کرج انتقال داده می‌شوند و پس از بهبودشان دوباره به سطح شهر باز گردانده می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =