منطقه 4- سیگار

دوستداران محیط زیست در حرکتی نمادین و با هدف فرهنگ سازی، اقدام به جمع آوری فلیتر سیگارهای رها شده در پارک بین فازی کردند.

ربی سعادت در گفت ‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به برگزاری پویش جمع‌آوری فیلتر سیگار در بوستان بین فازی اظهار داشت: شماری از شهروندان و دوست ‌داران محیط زیست پویشی برای پاکسازی محیط پارک های بین فازی از فیلترهای سیگار رها شده به راه انداخته اند که هدف آن آگاه‌سازی و زدن تلنگری به افراد سیگاری است تا نسبت به محیط پارک های منطقه خود احساس مسئولیت داشته باشند و ته مانده سیگار را به جای رها کردن در محیط، در سطل‌های مخصوص زباله بیندازند.

این مسئول با اشاره به اینکه فیلتر سیگار به رغم اینکه زباله کوچکی محسوب می شود اما عین حال ازبسیاری از زباله های رها شده، پرخطرتر است، افزود: فیلتر سیگار رها شده در طبیعت نه ‌تنها سلامت انسان بلکه حیات موجودات زنده دیگر به خطر می‌اندازد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در این پویش علاوه بر جمع‌آوری فیلترهای سیگار، شرکت کنندگان با افراد و جوانان سیگاری نیز گفت و گو کردند که نتیجه آن قول مساعد جوانان برای انداختن ته مانده سیگار درون سطل‌های زباله و ترک سیگار کشیدن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =