ویژه برنامه وفات حضرت معصومه س

ازدواج و تحکیم خانواده و سبک زندگی، بنیادهای خانواده در مکتب اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، هانیه وجیهه در کارگاه آموزشی "تربیت اسلامی؛ فرهنگ تفاهم و تعامل در خانواده"، اظهار داشت: خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی و زیربنای جوامع و منشا فرهنگ ها و تمدن ها در تاریخ بشر بوده، این کوچکترین نهاد، محبوب ترین نهاد در نزد خداست.

وی یکی از عواملی که سبب تفاهم و همکاری اعضای خانواده می‌گردد، وجود روحیه مشورت در خانواده دانست و گفت: در عین ایجاد خانواده‌ای مستحکم و صمیمی، بهترین محافظ در برابر مشکلات و موانع زندگی نیز هست.

فرمانده پایگاه بسیج خواهران حضرت زینب (س) افزود: اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم، تنزیه و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می‌شمرد و سعادت و شقاوت جامعة انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای مادّی، عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به سکون و آرامش بر می‌شمارد.

به گفته وجیهه، ریشه های تربیت دینی در خانواده، به عنوان روشی برای بهره‌گیری از توانمندی‌های انسان، از جمله راهکارهایی است که نسلی را به نسل‌های بعدی مرتبط می سازد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =