دانیالی

زمانی که اصول اولیه اقتصاد شهری را بپذیریم مشکلات شهری حل شدنی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ صدیقه دانیالی در بازدید از غرفه مدیریت شهری در ششمین نمایشگاه هفته پژوهش که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، اظهار داشت: موفقیت یک شهر در گرو رعایت کردن اصولِ اقتصاد شهری است.

وی با اشاره به اینکه در کلان‌شهرهایی مثل تهران و کرج ظرفیت‌های اقتصادی گسترده‌ای وجود دارد که مدیران شهری با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، می توانند مقدمات توانمندسازی شهروندان را مهیا کنند، گفت: افزایش بهره‌وری بخش‌های عمومی و بهره‌گیری از توان مدیریتی، مالی و فنی بخش خصوصی، مقدمات توسعه پایدار شهر را فراهم کنند.

این مسئول بیان کرد: زمانی که اصول اقتصاد شهری رعایت شد، همه جنبه ها را موفق خواهیم دید و بالعکس هر کجا قواعد اقتصاد شهری را رعایت نکردیم متحمل ضربه های سنگینی شده‌ایم که باید بپذیریم برای تصمیم گیری‌هایی که برای شهر انجام می‌دهیم اقتصاد را در اولویت قرار دهیم.

مسئول گروه مطالعات اجتماعی و فرهنگی مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای شهر کرج به برگزاری نشست تخصصی اقتصاد شهری در حاشیه ششمین نمایشگاه هفته پژوهش نیز اشاره کرد و افزود: در این نشست تخصصی محورهای چون اقتصاد پایدار شهری، نظام نامه مشارکت عمومی و خصوصی و فرصت های سرمایه گذاری در شهر کرج با صاحب نظران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =