همایش اشنایی مدیران ساختمان  با تفکیک پسماند

هم اکنون در شهر کرج نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی وجود دارد که هر یک از این مجتمع ها و آپارتمان ها می توانند در فرآیند کاهش تولید زباله و تفکیک آن نقشی ویژه ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، هم اکنون در شهر کرج نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی وجود دارد که هر یک از این مجتمع ها و آپارتمان ها می توانند در فرایند کاهش تولید زباله و تفکیک آن نقشی ویژه ایفا کنند. از این رو مدیریت شهری کرج برگزاری همایشی برای مدیران ساختمان، آموزش و تجلیل از این افراد که به نوعی همکاران شهرداری در مجموعه تحت مدیریت خویش هستند را در دستور کار قرار داد.

شب گذشته، وقتی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج پشت تریبون همایش آموزشی مدیران ساختمان رفت تا از ضرورت حفظ ارتباط این افراد با شهرداری و به ویژه سازمان مدیریت پسماند سخن بگوید، این حس به وجود آمد که احمد خیری، مدیری از جنس آگاهی به نیازها و اولویت های مجموعه های تحت امر خویش است. برای او بسیار مهم بود که کاهش تولید زباله، به دغدغه ای جدی و عمومی برای شهروندان تبدیل شود. برگزاری این همایش از سوی سازمان مدیریت پسماند هم شاید به همین رویکرد باز می گردد.

احمد خیری، در تشریح ضرورت پرداختن جدی به مسئله تفکیک و کاهش زباله، تاکید کرد: سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبار شهرداری کرج صرف چرخه جمع آوری، انتقال و دفن زباله ها می شود. این مبلغ را شهروندان پرداخت می کنند تا ۸۰۰ تن زباله ای که روزانه در کرج تولید می شود به مرکز دفن منتقل و فرآیندهای لازم روی آنها اجرا شود.

وی، مدیران ساختمان را شهرداران ساختمان ها توصیف کرد و اذعان داشت: مدیران ساختمان در واقع همکاران مدیریت شهری هستند.

خیری اضافه کرد: تلاش ما ایجاد ارتباط محکم و قوی بین مدیران ساختمان با شهرداری است تا آنها بتوانند مجریان طرح ها و برنامه های ما در حوزه مدیریت پسماند میان ساکنان ساختمان ها و مجتمع های شان باشند.

به گفته این مسئول، تغییری هر چند اندک در مدیریت پسماند چه در حوزه کاهش تولید و چه در زمینه تفکیک از مبداء، تغییراتی بسیار شگرف در این بخش ایجاد کرده و می تواند به تحولی بزرگ در آینده بیانجامد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، با بیان اینکه ما تمام قد کنار مدیران ساختمان هستیم تا به اصلاح فرهنگ شهروندی در زمینه پسماند کمک کنیم، اذعان داشت: جمعیت کرج ظرف چهار دهه گذشته، شش برابر رشد کرده و هزاران منزل و پلاک ویلایی به حدود ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی تبدیل شده است. مدیران ساختمان می توانند بهترین سفیران مدیریت شهری برای آگاهی بخشی به همسایگان در مورد مضرات تولید زباله و مزایای کاهش تولید آن باشند.

در این همایش از اپلیکیشن "دوریزو"(dorizo) و ویسایت: "dorizo.ir" به عنوان محصولاتی طراحی شده در فضای مجازی برای آموزش و ارتقاء دانش مدیران ساختمان ها به ویژه در زمینه پسماند، رونمایی شد.

این اپلیکیشن توسط گروه استارت آپی دوتست طراحی شده و شامل بخش های مختلفی در زمینه مدیریت ساختمان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =