سیدعلی اکبر میر وکیلی

بتن دوستدار محیط زیست یک بتن سیمانی معمولی تقویت شده با ذرات پسماند توزیع شده است که ذرات پسماند به بهبود بهتر شکل پذیری بتن، مقاومت کششی بتن، مقاومت خستگی، مقاومت ضربه و ترک های انقباضی کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ سیدعلی اکبر میروکیلی با اشاره به طراحی و تولید کفپوش بتنی دوستدار محیط زیست در مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج، اظهار داشت: در بتن دوستدار محیط زیست مانند بتن معمولی می توان از پوزولان ها و دیگر مواد بازیافتی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بتن دوستدار محیط زیست از پرتلند، آب، شن و ذرات پسماند ساخته می شود، افزود: ذرات پسماند در شکل و اندازه های متفاوت و از جنس فولاد، لاستیک، شیشه، پودر سنگ، پلاستیک و مواد طبیعی در این بتن مورد استفاده قرار گرفته است.

رییس مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج ادامه داد: بتن دوستدار محیط زیست یک بتن سیمانی معمولی تقویت شده با ذرات پسماند توزیع شده است که ذرات پسماند به بهبود بهتر شکل پذیری بتن، مقاومت کششی بتن، مقاومت خستگی، مقاومت ضربه و ترک های انقباضی کمک می کند.

به گفته میروکیلی؛ استفاده از ضایعات بازیافتی در کاهش آلودگی های زیست محیطی بسیار موثر است. 

میروکیلی گفت: این طرح در کفپوش های بتنی استفاده شده است که می توان از آنها در کف سازی پارکین‌گها، پیاده روها، محوطه سازی، کف سازی بنادر و فرودگاه‌ها استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: افزایش مقاومت خمشی، افزایش مقاومت کششی، کاهش آلودگی های زیست محیطی و استفاده از پسماندهای بازیافتی از کاربردها و مزایای این بتن است.

گفتنی است؛ طرح کفپوش بتنی دوستدار محیط زیست توسط سعید بزرگمهرنیا از دانشجویان مرکز علمی کاربردی شهردرای کرج طراحی و ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =