هرس درختان

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج از عملیات هرس زمستانه پنج هزار درخت در این منطقه با رویکرد، مقاوم سازی، شادابی و طراوت درختان در فصل بهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ آرش یگانی با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار اصله از درختان با اولویت درختانی که احتمال سرمازدگی آنها وجود داشت هرس شده اند، افزود: بلوار  دانش آموز، ملک زاده و جمهوری همچنین تعدادی از بوستان های سطح منطقه از جمله موقعیت هایی است که فضای سبز آنها تحت پوشش هرس زمستانه قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: هرس درختان هنگام خواب زمستانه با هدف حذف شاخه های آفت زده و بیمار، رفع دید المانهای ترافیکی، پیرایش و آراستگی درختان، افزایش مقاومت گیاهان در برابر فشارهای بیرونی مانند باد و یخبندان انجام شده است.

این مسئول در ادامه به اجرای عملیات به زراعی که شامل کَند و کوب و کوددهی درختان و بوستان ها و باغچه ها اشاره کرد و یادآور شد:  همچنین سمپاشی حدود چهار هزار اصله درخت، برداشت نخاله و خاک های آلوده و نامناسب، تغذیه و کودهی درختان، حذف کُنده های باقیمانده و سمپاشی زمستانی را دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

یگانی نتایج حاصل از عملیات هرس درخت را حذف شاخه های اضافی، شکسته و آفت زده، حذف پا جوش ها، ایجاد شکل ظاهر مناسب برای درختان ودرختچه ها، از بین بردن شاخه های پیر، جوان نمودن درختان و ایجادشرایط مطلوب برای ورود نور و هوا کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درخت برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =