پسماند

عضو شورای شهر کرج با حضور در جلسه هفتگی کمیته فنی تصفیه شیرابه مرکز حلقه دره از روند تدوین اسنادفنی احداث تصفیه خانه شیرابه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احد رسولی در جلسه کمیته فنی تصفیه شیرابه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته گفت: بوی نامطبوع منتشر از حلقه دره موضوعی است که شهروندان ساکن اطراف را اذیت می‌کند، ما شاهد درخواست های متعدد ساکنین برای حل این معضل هستیم و باید هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی افزود: در همه کارهایی که در حال انجام است یا برای آن برنامه‌ریزی می‌شود باید تصویر روشنی از آنچه که اتفاق خواهد افتاد ارایه شود و فرآیندها شفاف و قابل نظارت باشد.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: در کنار بحث‌های فنی می بایست اقدامات فرهنگی آموزشی آن صورت بگیرد تا برخی از مشکلات مثل شیرابه با کاهش رطوبت زباله در مبدا حل شود.

وی اقدام اخیر سازمان مدیریت پسماند در همکاری با آموزش و پرورش را قدم بسیار مهمی دانست و یادآور شد: در این راستا باید تلاش ها ادامه و گسترش یابد و بحث‌هایی همچون تفکیک زباله از مبدا آن به صورت جدی دنبال گردد تا بتوان هزینه های مربوط به مدیریت پسماند را کاهش داد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تصفیه شیرابه گفت: جلسات کمیته فنی تصفیه شیرابه با حضور شیمی دانان برجسته کشور از دانشگاه خوارزمی و اساتید دانشگاه تهران و جمعی از صاحب نظران به صورت هفتگی برگزار می شود. 

احمد خیری ادامه داد: در این جلسه ها ضمن بررسی راهکارهای علمی و عملی و پیشنهادات ارائه شده اسناد فنی احداث تصفیه خانه شیرابه با تکیه بر دانش بومی و بدون وابستگی به تکنولوژی‌های خارجی تهیه شده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج درباره روند اجرایی طرح تصفیه شیرابه های حاصل از زباله‌ها گفت: ما تجربه موفقی در حوزه تصفیه شیرابه در کشور نداشته ایم و تمام اقدام‌های انجام شده به صورت مقطعی و کوتاه مدت بوده و موفقیت نهایی پیدا نکرده است.

حسین روستایی؛ با اشاره به اینکه ما قبل از شروع کار تجربه سایر کلانشهر را بررسی کرده ایم، افزود: بعد از بررسی های لازم با ۲۳ شرکت دانش بنیان جلسات مختلفی برگزار و ایده‌های آنها مورد سنجش قرار گرفت تا نهایتا یک گروهی که به خواسته های ما نزدیک بود انتخاب شود.

وی هزینه احداث پایین تصفیه‌خانه، قابلیت راهبری آسان، عدم پیچیدگی سیستم را از ملاک های انتخاب روش نهایی دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در این بخش استفاده از امکانات موجود بوده تا از هدر رفت منابع جلوگیری کرده باشیم.

این مسئول اظهار کرد: در کنار بحث شیرابه در حال توسعه و بهسازی کامل خانه کمپوست هم هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =