فرهنگی

با انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، مقرر شد پایگاه سوادآموزی در تمامی فرهنگسراها و اماکن فرهنگی ورزشی این کلانشهر راه اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی در جلسه ای با حضور یونس جاویدنسب؛ معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره فعالیت بیش از ۲۰ مرکز فرهنگی، سرای محله، فرهنگسرا، خانه هنرمندان و اماکن ورزشی تحت پوشش این سازمان در سطح شهر اظهار داشت: این سازمان آماده همکاری به منظور ترویج سوادآموزی و مهارت‌های شهروندی به شهروندان در این فضاها است.

وی افزود: ریشه کنی بی سوادی یکی از این مسائلی است که باید با همکاری نهضت سوادآموزی و دیگر دستگاه ها محقق شود.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج ادامه داد: در این زمینه باید تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و شهرداری کرج منعقد شود تا بتوان پایگاه های نهضت سوادآموزی را در سطح شهر فعال کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نیز با اشاره به اینکه طبق آمار سال ۹۵، حدود ۵۸ هزار نفر بیسواد و کم سواد در سطح استان وجود دارد، گفت: با توجه به مهاجرت‌های مختلف به این استان و شهر کرج، طی سه سال گذشته این آمار افزایش یک و نیم برابری داشته است.

یونس جاویدنسب ادامه داد: برای ریشه کنی بی سوادی در استان و شهر کرج نیازمند همکاری بین بخشی سایر دستگاه ها از جمله شهرداری هستیم که با توجه به رویکرد مطلوب و حمایت‌های ارزنده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، در آینده ای نزدیک شاهد ایجاد و راه اندازی پایگاه های سوادآموزی در تمامی فرهنگسراهای شهر خواهیم بود.

این مسئول یادآور شد: در تمامی این پایگاه ها، علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن به افراد تحت پوشش، مهارتهای زندگی، حقوق شهروندی، توانمندسازی افراد و دیگر مهارتها نیز به آنها ارائه داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =