فریده بزنی بیرانوند

رییس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج بر ضرورت تغییر فرم جوی‌های برخی مناطق شهر برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی تاکید کرد.

فریده بزنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به تمرکز شهرداری بر اجرای طرح زمستانی اظهار داشت: در ماه‌های آخر سال شهرداری بر انجام عملیات زمستانی به خصوص جمع آوری آب‌های سطحی در زمان بارش باران و برف تمرکز دارد.

وی ادامه داد: آب‌های سطحی باید به گونه ای هدایت شود که در زمان بارش شاهد کمترین آبگرفتگی در معابر باشیم تا شهروندان بتوانند با آرامش کامل در مسیرهای مورد نظر خود تردد داشته باشند.

این مسئول توضیح داد: برای جلوگیری از حرکت روان آبها در زمان بارندگی، شهرداری اقدام به احداث چاه‌های جذبی و ایجاد کانال در مناطق مختلف شهر کرده است.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه در کرج شیب های تندی وجود دارد که آب های سطحی را در زمان بارندگی به سمت مرکز شهر هدایت می‌کند، گفت: با ایجاد چاه های جذبی علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، مانع آبگرفتگی در معابر شهر می‌شویم.

این مسئول با اشاره به اینکه تغییر فرم جوی های آب به خصوص در مناطق پرشیب شهر نقش به سزایی در کاهش آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی دارد، خاطرنشان کرد: برخی جوی های کرج ظرفیت نگه داشت حجم زیادی از آب در زمان بارش‌ها را ندارند به همین دلیل تغییر فرم آنها برای جلوگیری از بروز آبگرفتگی در زمان بارندگی ضروری به نظر می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =