احمد خیری

بر اساس هرم مدیریت پسماند، اولویت شهروندان باید اجتناب از تولید زباله باشد و برای تحقق این هدف از آنها در خواست می شود به پویش بی زباله بپیوندند.

احمد خیری در گفت وگو با پایگاه خبری کرج  امروز اظهار کرد:  متاسفانه جانمایی سبدهای زباله در مقابل واحدهای مسکونی این تصور را در برخی از شهروندان ایجاد کرده که در هر ساعتی از شبانه روز می توانند زباله خود را از منزل خارج کنند.

وی با بیان اینکه با وجود این سبدها  سبک مدیریت پسماند در کرج  کم کم تغییر می کند و این امر نگران کننده است، ادامه داد: وجود این سبدها باعث مشکلات زیست محیطی و بهداشتی در مناطق مختلف شهر شده بنابراین به دنبال آن هستیم این سبدها به صورت پایلوت در برخی مناطق شهر جمع آوری شوند.

این مسئول توضیح داد: در تلاش هستیم با همکاری ساکنان مجتمع های مسکونی، مخازن نگهداری پسماند را در داخل ساختمان ها تعبیه کنیم .

وی افزود: امیدواریم روزی برسد شهروندان در ساعات مشخص شده زباله‌های خود را از منزل خارج کنند تا شاهد انباشت پسماند در گوشه و کنار شهر در ساعات مختلف روز نباشیم.

خیری اضافه کرد: بر اساس هرم مدیریت پسماند اولویت شهروندان باید اجتناب از تولید زباله باشد و برای تحقق این هدف از آنها در خواست می شود به پویش بی زباله بپیوندند.

به گفته رییس سازمان پسماند شهرداری کرج، برای مدیریت بهتر پسماند، شهروندان باید تا حد امکان رطوبت زباله های تولیدی خود را بگیرند و تفکیک از مبداء را فراموش نکنند.

وی اضافه کرد: باهمکاری آموزش و پرورش و محیط زیست ۷۰۰ نفر از مربیان مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی کرج وظیفه آموزش یک روزه مدیریت پسماند به نونهالان شهرمان را به عهده گرفته اند تا بتوانیم فرهنگ مدیریت پسماند را از دوران کودکی در میان شهروندان نهادینه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =