علی آرایی

ایجاد پیاده روهای پیوسته و ساخت سرویس بهداشتی در مناطق مختلف از جمله اقداماتی است که می تواند زمینه حضور پررنگ تر سالمندان در فضاهای شهری را فراهم کند.

علی آرایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع سالمندان در جامعه امروز اظهار کرد: طی ۳۰ سال آینده بیش از ۳۰ درصد جمعیت ایران را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل خواهند داد و این به آن معناست که از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود.

وی  با اشاره به وظیفه مدیریت شهری برای تبدیل کرج به شهری زیست پذیر برای سامندان ادامه داد: طبق سرشماری سال ۹۵، ۱۹.۵۲ درصد از جمعیت کرج  بین صفر تا ۱۴ سال، ۷۰.۵۱ درصد بین ۱۵ تا ۵۹ سال و ۹.۹۷ درصد نیز سنشان از ۶۰ سال بیشتر بوده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت کرج در رده سالمندی قرار دارند ولی با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت این کلانشهر بین ۱۵ تا ۵۹ سال سن دارند باید گفت بخش عمده ای از جمعیت کرج  به سمت سالمندی در حرکت است.

این مسئول اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز بحران سالمندی در کرج، مدیریت شهری باید شرایط زیست پذیری مناسب را برای این افراد ایجاد کند.

آرایی گفت: وقتی سالمندی می خواهد برای انجام اموراتی مثل خرید ساده یا انجام عملیات بانکی از منزل خارج شود باید این اطمینان را داشته باشد که بسترهای لازم برای حضور بی دغدغه او در خیابان و معابر شهر فراهم است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج گفت: متاسفانه در حال حاضر بستر پذیرایی از آنها در فضای شهری میها نیست و همین باعث شده بسیاری از سالمندان ترجیح دهند از منزل خارج نشوند.

وی اضافه کرد: با ایجاد پیوست های اجتماعی در کنار پروژه های عمرانی می توان زمینه حضور بیشتر سالمندان در فضاهای شهری را فراهم کنیم.

به گفته آرایی  با ایجاد پیاده روهای پیوسته و ساخت سرویس بهداشتی در مناطق مختلف شهر می توان امکان حضور پررنگتر سالمندان در شهر را ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =