کرج

فراهم نبودن امکانات زیرساختی و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی دلیل خودرو محور بودن این کلانشهر است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدحسین خلیلی اردکانی با اشاره به سایه سنگین خودرو بر انسان، اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات شهر، ترافیک و آلودگی هواست که بر این مشکل سال به سال افزوده شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تمام مشکلات به دست شهرداری قابل حل نیست، افزود: قطعا بخشی از مشکلات ترافیک با راه اندازی قطار شهری قابل حل است، این موضوع در سال های گذشته بسیار کم مورد توجه بوده و در این دوره تلاش های زیادی صورت گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: به رغم تامین مقداری از منابع مالی نتوانستیم تمام نیازهای مالی قطارشهری را برطرف کنیم که امیدوارم شهردار و دولت عنایت ویژه ای نسبت به این امر داشته باشند. 

وی بیان کرد: گسترش معابر عمومی در شهر تقریبا امکان پذیر نیست، البته احداث بزرگراه شمالی و ادامه بزرگراه همت و ایجاد کمربند جنوبی تا حدودی می تواند بار ترافیک شهر را کم کند ولی در آینده به همین نسبت جمعیت شهر افزوده خواهد شد. 

عضو شورای شهر کرج در خصوص کانالیزه کردن و آشکارسازی مسیرهای عابر پیاده تاکید کرد: کانالیزه کردن محل عبور عابرین و ایجاد روشنایی متمایز در محل تردد از راهکارهای کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت عابرین پیاده به شمار می‌رود، در این راستا برای اولین بار، در ۲ نقطه از سطح شهر کرج (بلوار بسیج و بلوار سرحدآباد) این طرح اجرا شده و انتظار می رود تا پایان سال تمامی گذرگاه های عابر پیاده در بلوار بسیج به روشنایی نقطه ای مجهز شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =