آتش نشانی

تعداد آتش نشانان در پایان شورای چهارم ۴۴۴ نفر بوده که این عدد در شورای پنجم با ۲۵ درصد افزایش به ۵۵۵ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدحسین خلیلی اردکانی در نطق پیش از دستور خود در صد و هشتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج از توسعه مطلوب تجهیزات و ایستگاه های آتش نشانی در دوره پنجم شورا خبر داد و افزود: تعداد نیروهای این سازمان با احتساب نیروهای در حال جذب از طریق آزمون و استفاده از پرسنل شرکتی مازاد سایر قسمت های شهرداری در سال جاری  افزایش داشته است که با این اقدام به استانداردهای ملی و بین المللی بسیار نزدیکتر شده ایم.

وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو، تعداد ایستگاه های آتش نشانی را در دوره چهارم شورا ۲۶ ایستگاه اعلام کرد و گفت: این تعداد در شورای پنجم به ۲۹ ایستگاه رسیده و سه ایستگاه نیز در حال احداث می باشد. با این حساب تعداد ایستگاه های آتش نشانی به عدد ۳۲ رسیده و به میزان ۲۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: با افزایش یک ایستگاه دیگر، کلانشهر کرج به سطح استاندارد ملی و بین المللی می رسد.

این مسئول ادامه داد: همچنین تعداد خودروهای عملیاتی این سازمان از ۹۷ دستگاه در پایان شورای چهارم به ۱۰۶ دستگاه در پایان سال ۹۸ خواهد رسید که به میزان ۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته خلیلی اردکانی، تعداد شیرهای هیدرانت آتش نشانی در انتهای شورای چهارم ۵۲ دستگاه بوده که این تعداد در شورای پنجم به ۸۶ دستگاه(۶۵ درصد افزایش) رسیده است . این افزایش موجب کاهش زمان آبگیری خودروهای حریق شده و از افزایش خسارت جانی و مالی در محل حریق جلوگیری می کند.

تجهیز ۳ دستگاه سوله پشتیبانی شرایط بحران در سطح ایستگاه های آتش نشانی به منظور استفاده در شرایط خاص و بحرانی از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی شهرداری کرج در شورای پنجم است که خلیلی اردکانی به آن اشاره کرد و گفت: امید است شاهد توسعه بیش از پیش این سازمان به منظور ارتقای سطح ایمنی شهر و شهروندان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =