سمینار ریسک و تاب آوری شهری در برابر زلزله

شهرداری کرج از سال ۹۰ مطالعات مربوط به ریزپهنه بندی زلزله و مدیریت بحران را آغاز کرده است. این مطالعات ۸ سال به طول انجامیده تا امروز محصول بسیار خوبی در اختیار همه ارگان ها و شهروندان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احمدی پرگو در سمینار ریسک و تاب آوری شهری در برابر زلزله اظهار داشت: مردم باید با مراحل مختلف عملکرد در زمان بحران آشنا بوده و مکان های اسکان اضطراری شهر را بشناسند.

وی بیان داشت: باید بپذیریم که زلزله یک امر واقعی ست و خواه ناخواه رخ می دهد.

این مسئول گفت: چشم انداز ۲۰ ساله کرج مبتنی بر محله محوری و ایجاد تاب آوری شهری است. بر این اساس در طرح تفصیلی و بازنگری فضاهای شهری این تحقیقات و مطالعات را مورد استفاده قرار داده ایم. 

معاون شهردار خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای امروز شهر بر اساس این مطالعات و استانداردها انجام می گیرد.

وی بیان داشت: آرزوی ما بروز کمترین تلفات و آسیب ها در صورت وقوع زلزله است که این امر با پیاده سازی این پژوهش ها در شهر محقق خواهد شد. 

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، راه اندازی سیستم سامانه جامع مدیریت بحران برنامه بعدی این معاونت در شهرداری کرج است که ضروری است همه دستگاه ها همکاری لازم را در این زمینه صورت دهند.

وی برای ارائه این اطلاعات به همه شهرداری ها و ارگان های استان اعلام آمادگی کرد تا با این اقدامات شاهد کاهش چشمگیر تلفات و عوارض احتمالی بحران در منطقه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =